Heineken zaprasza cały świat na legendarną randkę

przez | 06/06/2011

26 maja br. międzynarodowa marka piwa Heineken ogłosiła premierę niecierpliwie oczekiwanego, drugiego filmu, który stanowi część światowej kampanii reklamowej „Open Your World”. Film nosi tytuł The Date.

The Date miał swoją oficjalną premierę na YouTube, na kanale Heinekena, oraz w serwisie Facebook 26 maja 2011 roku. To kolejna produkcja po wyróżnionym nagrodą Clio The Entrance, który wyemitowano po raz pierwszy w grudniu 2010 roku. W ciągu pierwszych trzech tygodni od premiery The Entrance został obejrzany na YouTubie przez cztery miliony osób. Do końca roku zostanie rozpowszechniony w pięćdziesięciu krajach na całym świecie

„The Entrance był bardzo ekscytującym początkiem naszej nowej ogólnoświatowej kampanii, dzięki której sprawimy, że młodzi ludzie pokochają Heinekena” – mówi Cyril Charzat, Globar Senior Director marki Heineken. „Po zaprezentowaniu sposobu na niezapomniane wejście na imprezę z ogromnym entuzjazmem podjęliśmy przedsięwzięcie, które zainspiruje mężczyzn do poprawienia ich notowań w innych sytuacjach”.

The Date został stworzony przez ten sam zespół, który odpowiada za powstanie The Entrance – jedną z czołowych agencji reklamowych, Wieden+Kennedy z Amsterdamu oraz utalentowanego reżysera Fredrika Bonda. Eric Quennoy, dyrektor kreatywny agencji Wieden+Kennedy dodaje: „Poszukiwanie nowych dróg zyskania względów konsumenta Heinekena jest niezwykle pasjonującym zadaniem. Myślę, że w The Date udało się nam pokazać wspaniały sposób na powiększenie wachlarza umiejętności, którymi dysponuje nasz odbiorca. Mamy nadzieję, że zapoczątkujemy prawdziwą konwersację między marką a jej konsumentami”.

Film został nakręcony w Londynie, a jego energetyczny klimat dopełnia muzyka – wpadająca w ucho bollywoodzka piosenkę z lat sześćdziesiątych zatytułowana Jaan Pehechaan Ho.

W The Date jesteśmy świadkami narodzin nowej legendy Heinekena. „W tym filmie chcemy pokazać, że nie tworzymy jakiegoś jednego bohatera, ale że w każdym konsumencie Heinekena tkwi i cały czas powstaje taka legendarna postać” – mówi Sandrine Huijgen, Manager Global Communication marki Heineken. I dodaje: „Zarówno dla marki, jak i dla zespołu rozpoczęła się wspaniała, kreatywna przygoda. Właśnie jesteśmy na etapie znajdowania naszych środków wyrazu i jesteśmy silnie zmotywowani, by trzymać się tej ścieżki!”.

W ramach ogólnoświatowej kampanii marki Heineken pojawią się materiały uzupełniające The Date. Będą to: wyjątkowy i żartobliwy film Legendary Making of oraz teledysk do piosenki Jaan Pehechaan Ho. W nadchodzących miesiącach zainicjowane zostaną również liczne ekscytujące i angażujące konsumentów elementy kampanii. Filmy można obejrzeć na YouTubie, na kanale Heinekena®, http://www.youtube.com/watch?v=57zo8O5pDXc oraz stronie Heinekena® w serwisie Facebook, Facebook.com/Heineken.

Kilka informacji na temat The Date:

  • Głównego bohatera The Date gra Guillaume Dolmans, a jego wybrankę – Samantha Rex.
  • Film nakręcono w Londynie, w hotelu Le Meridien na Piccadilly oraz w Rivoli Ballroom, na londyńskim przedmieściu Lewisham.
  • Piosenkę towarzyszącą filmowi, zatytułowaną Jaan Pehechaan Ho, napisał i wykonał Mohammed Rafi, indyjski piosenkarz (19241980).

Kilka informacji na temat The Entrance:

  • Kampania The Entrance (film reklamowy, teledysk oraz filmiki poświęcone postaciom występującym w reklamie) miała swoją premierę na stronie Heinekena w serwisie Facebook pod koniec 2010 roku. Obejrzało ją wówczas ponad 900 000 wielbicieli Heinekena.
  • Do dzisiaj film otrzymał prawie pięć milionów ocen od widzów pochodzących ze 130 krajów.
  • The Entrance został pokazany w telewizji europejskiej w lutym 2011 roku, a w Ameryce Północnej miał swoją telewizyjną premierę w kwietniu tego roku.

Kilka słów o Heinekenie:

  • Nazwa piwa pochodzi od nazwiska twórcy oryginalnej receptury – Gerarda Adriaana Heinekena, który opracował ją w 1869 roku.
  • Marka Dostępna niemal w każdym sklepie na całym świecie, jest jedną z najbardziej cenionych międzynarodowych i ekskluzywnych marek piwa.
  • W Polsce piwo Heineken produkowane jest przez Grupę Żywiec.
  • Heineken jest piwem jasnym, o zawartości alkoholu 5 proc.
  • Sprzedawane jest w charakterystycznej zielonej butelce.
  • Więcej informacji na temat Heinekena można znaleźć na stronie www.heineken.pl.