Studia z Marketingu Internetowego wynikiem współpracy AGH i agencji Opcom

Tagi:

AGH oraz Opcom wystartowali z nowym kierunkiem studiów. Wynik współpracy świata nauki i biznesu okazał się sporym sukcesem.

Marketing Internetowy w AGH to nowy kierunek studiów podyplomowych, który ruszył w kwietniu tego roku w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. 36 studentów, 198 godzin zajęć, 25 wykładowców, 21 przedmiotów, praktyczne zajęcia w profesjonalnym studio foto-wideo to tylko niektóre z atrakcji czekających na studentów nowego kierunku – pierwszego tego typu na państwowej uczelni w Krakowie.

Rekrutacja na pierwszą edycję studiów, która rozpoczęła się w marcu, okazała się niebywałym sukcesem. W ciągu zaledwie trzech tygodni wszystkie oferowane miejsca zostały zajęte, a organizatorzy studiów zasypani pytaniami o kolejną edycję studiów, która ruszy prawdopodobnie po zakończeniu obecnej, w lutym/marcu przyszłego roku.

Uruchomienie nowego kierunku, prócz spraw formalnych, takich jak np. ułożenie programu studiów spełniającego wymagania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego było możliwe dzięki kreatywnej współpracy pomiędzy Opcom a władzami i wykładowcami Wydziału Humanistycznego AGH.

To w/w agencji powstał pomysł uruchomienia tego typu studiów, a dzięki życzliwości władz WH AGH udało się stworzyć studia, w ramach których studenci jak również osoby związane na co dzień zawodowo z Internetem mogą zgłębiać wiedzę dotyczącą branży internetowej.

Zróżnicowany program studiów oraz szeroka kadra wykładowców świadczy o interdyscyplinarnym podejściu organizatorów do oferowanej w ramach kursów tematyki. Nowe studia to również współpraca na pograniczu edukacji i biznesu, która pozwala spojrzeć na zmiany zachodzące w społeczeństwie z różnej perspektywy, a także zrozumieć mechanizmy specyficzne dla rynku internetowego.

AGH w ostatnimi rankingu przygotowanym przez Perspektywy i Rzeczpospolitą została uznana za lidera innowacyjności, zajmując ponadto 6 miejsce w ogólnym zestawieniu wszystkich polskich uczelni wyższych.

Z notki prasowej otrzymanej od organizatorów studiów w kwietniu tego roku możemy dowiedzieć się więcej na temat samego kierunku:

Do współpracy przy tworzeniu programu studiów uczelnia zaprosiła wysokiej klasy specjalistów branży internetowej (m.in. z Opcom, Interia.pl,NK.pl, Polkomtela, PBI, AdSeo, InnovaWeb), którzy oprócz wiedzy merytorycznej są także doskonałymi praktykami. Jakość oferty potwierdza również wykwalifikowana kadra naukowa Akademii Górniczo-Hutniczej oraz rekomendacja Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Program studiów obejmuje szeroki wachlarz tematów, które umożliwią przyszłemu absolwentowi zaprojektowanie, przygotowanie i egzekucję kompleksowej strategii marketingowej w Internecie. Studenci otrzymają rzetelną wiedzę na temat różnorodnych aspektów marketingu internetowego (SEO, SEM, Social Media, e-mail marketing, e-commerce, sieci afiliacyjne), poznają najnowsze trendy w produkcji foto-wideo, technologiach webowych oraz mobilnych a także zapoznają się ze specyfiką komunikacji w nowych mediach oraz aspektami prawnymi prowadzenia działalności w Internecie.

Współpraca agencji interaktywnej Eskadra Opcom i AGH to dowód na to, że świat biznesu i nauki coraz częściej przenika się. Świadomość potrzeb rynku, rozumiana przez władze AGH z pewnością w przyszłości przełoży się na pozycję absolwentów na rynku pracy.

Koordynatorami projektu są: dr Katarzyna Leszczyńska (AGH) i Jarosław Królewski (Eskadra Opcom, AGH).

Więcej o studiach z Marketingu Internetowego na stronie: www.mi.wh.agh.edu.pl.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu