CEE – nowa jakość w monitoringu mediów zagranicznych

Podczas 44. Kongresu FIBEP, który odbywał się w dniach 18-21 maja 2011 r. w Salonikach, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosił powstanie w ramach FIBEP nowej organizacji – CEE Media Monitoring Group. Projekt skupia 8 firm monitorujących media, które reprezentują kraje z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej.

CEE Media Monitoring Group powołano w celu rozwijania dotychczasowej współpracy firm należących do FIBEP i zapewnienia zagranicznym partnerom biznesowym możliwości optymalnego korzystania z oferty monitoringu mediów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

CEE tworzą największe firmy monitorujące media z Europy Środkowej i Wschodniej: Anopress IT z Czech, Information Agency FOCUS z Bułgarii, MEDIA IMAGE GROUP S.R.L. z Rumunii, UAB Mediaskopas z Litwy, OBSERVER Budapest Médiafigyelő Kft. z Węgier, Presscut d.o.o. z Chorwacji, WPS USA, Inc. z Rosji oraz inicjator projektu – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Strategiczna deklaracja firm, określająca współdziałanie w ramach CEE Media Monitoring Group, upraszcza i unifikuje proces pozyskiwania informacji z mediów, wpływając na wysoki poziom świadczonych usług. Grupa oferuje monitoring prasy, Internetu, radia i telewizji, mediów społecznościowych, a także wysokospecjalistyczne raporty i analizy medialne oraz dostęp do materiałów archiwalnych. Klienci mają możliwość otrzymania wyników monitoringu mediów z wybranych krajów w ramach ujednoliconej oferty. Informacje będą przekazywane na bieżąco, za pomocą jednego portalu.

– Klienci każdej z firm członkowskich mogą zamówić monitoring mediów ze wszystkich krajów Europy Środkowo-Wschodniej u jednego dostawcy. Dla odbiorcy to gwarancja szybkości, płynności i elastyczności działania. Z kolei dla naszych partnerów biznesowych to znaczne ułatwienie, zwłaszcza przy dużej liczbie zleceń, gdyż obsługa zamówień nie wymaga kontaktowania się z kilkoma czy kilkunastoma firmami – przekonuje Karolina Fursewicz, specjalista ds. sprzedaży i współpracy międzynarodowej w firmie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, pomysłodawczyni projektu.

Projekt CEE został entuzjastycznie przyjęty przez uczestników Kongresu. Obecnie Grupa pracuje nad przygotowaniem nowych produktów, które będą promowane równolegle wśród Klientów we wszystkich krajach członkowskich.

Kongres w Salonikach, którego organizatorem była grecka firma Clip News, okazał się jednym z największych zjazdów w pięćdziesięcioletniej historii FIBEP-u. Zarejestrowało się blisko 140 delegatów z ponad 50 firm z całego świata, co świadczy o coraz większym zainteresowaniu współpracą międzynarodową.

Głównym tematem tegorocznego spotkania były media społecznościowe. Z podsumowania ankiety przeprowadzonej wśród uczestników Kongresu wynika, że 73% firm oferuje swoim Klientom monitoring mediów społecznościowych. W największym zakresie dotyczy on Facebooka (83%), Twittera (ponad 75%) i YouTube (blisko 51%). Podkreślono jednocześnie kluczową rolę analizy wyników monitoringu social media.

Podczas Kongresu dyskutowano również o przyszłości organizacji, wskazując na potrzebę nowego spojrzenia na problemy rynku monitorowania mediów. Wybrano także nowego prezydenta FIBEP-u, którym został Mazen Nahavi, szef firmy News Group z Emiratów Arabskich.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu