Nowy wizerunek marki Aquaform

Firma Aquaform, jeden z największych producentów wyposażenia łazienek, zakończyła prace nad nową koncepcją identyfikacji wizualnej marki. W I pierwszym etapie unowocześniono logotyp i materiały promocyjne firmy. Proces rebrandingu obejmie docelowo zmianę oznakowania i materiałów merchandisingowych w blisko 1000 punktach sprzedaży. Firma planuje też wiele działań komunikacyjnych o charakterze life-stylowym i społecznościowym.

Firma Aquaform jest jednym z czołowych producentów kabin prysznicowych, wanien i brodzików. W ostatnim czasie firma dodała do swojej oferty nowoczesne meble łazienkowe. Intensywny rozwój spółki, poszerzanie asortymentu oraz nowe wzornictwo skłoniły zarząd Aquaform do podjęcia działań związanych z odświeżeniem dotychczasowego systemu identyfikacji wizualnej firmy.

Dominujący w kolorystyce Aquaform ciemny granat zastąpiony został łagodniejszymi odcieniami niebieskiego i bieli. Barwy te przywołują na myśl wysoką jakość, nowoczesność, a zarazem również ponadczasowość spółki oraz wszystkich oferowanych przez nią produktów. Wprowadzony został również nowy element graficzny – kula z wyraźnie zarysowanymi we wnętrzu falami wody. Jej kształt symbolizuje równowagę i idealną formę.

Nowa kolorystyka została zastosowana we wszystkich materiałach firmowych Aquaform, w tym w reklamach, tekstach informacyjnych oraz katalogach produktowych.

W oparciu o nowy system identyfikacji wizualnej przygotowano także ponad 250 nowoczesnych wizualizacji i zdjęć aranżacyjnych poszczególnych produktów i zestawów meblowych.

Firma Aquaform jest obecna na polskim rynku od 1994 roku. Początkowo funkcjonowała jako spółka należąca do znanego niemieckiego koncernu Dusar, jednego z europejskich liderów w branży wyposażenia łazienek. Siedemnaście lat temu, kiedy rozpoczynaliśmy działalność, w ofercie produktowej naszej firmy znajdowało się ok.100 artykułów. Dla porównania dzisiaj proponujemy klientom ok. 800  wysokiej klasy produktów. W Aquaform od samego początku stawialiśmy na jakość – stale ulepszaliśmy ofertę, na bieżąco dostosowując ją do potrzeb konsumentów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów w tym roku poszerzyliśmy asortyment o wysokiej klasy meble łazienkowe  – mówi Dominik Wabno, Kierownik Działu Marketingu. Dynamiczny rozwój naszej firmy, dostosowanie posiadanego asortymentu do wymagań rynkowych oraz wzbogacenie oferty produktowej o meble łazienkowe to doskonała okazja do odświeżenia wizerunku marki Aquaform. Jestem przekonany, że unowocześniona identyfikacja wizualna, jeszcze bardziej umocni pozycję naszej firmy, jako spółki, która nie tylko dąży do zaspokojenia wysokich wymagań odbiorców, ale także wyznacza trendy panujące na rynku w zakresie obsługi klienta, jakości produktów oraz nowoczesnego wzornictwa – wyjaśnia Wabno.

Pierwszy etap rebrandingu marki Aquaform zakończył się w kwietniu 2011 roku. Obejmował on opracowanie i wdrożenie nowego logotypu firmy, a także materiałów informacyjnych i promocyjnych. W najbliższym czasie rozpocznie się sukcesywna wymiana oznakowań firmy we współpracujących punktach sprzedaży, których na terenie całego kraju jest blisko 1 000. Nowa identyfikacja wizualna firmy to element strategii, której celem jest silne wzmocnienie  wizerunku Aquaform jako lidera rynku nowoczesnego wyposażenia łazienek w średnim i wyższym segmencie cenowym. Ze względu na duża liczbę nowych ciekawych  projektów i kolekcji firma planuje przesunięcie dotychczasowych działań promocyjnych w kierunku life-stylowym. Dużą rolę w dalszej komunikacji będą odgrywać media trendsettingowe i społecznościowe.

źródło/autor: GlobalBrand Institute

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu