Rusza konkurs na najnowocześniejszego usługodawcę

Konkurs jest pierwszym elementem startującej właśnie, drugiej odsłony kampanii „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić bezpiecznie”. Akcja ma popularyzować nowoczesne i bezpieczne rozwiązania w zakresie płatności za rachunki.

W rozpoczynającym ją konkursie organizator – Fundacja Komunikacja 2.0 – zaprasza Internautów do typowania firm, które jako pierwsze wprowadzą popularną za granicą usługę EBPP (ang. Electronic Bill Presentment and Payment). W promowanym w ramach kampanii systemie, rachunki za wszystkie usługi trafiają bezpośrednio na konto bankowe, gdzie możliwa jest ich zapłata jednym kliknięciem.

Konkurs jest dostępny na oficjalnej stronie akcji (www.doscpapierowych.pl) i polega na wskazaniu jednej z osiemnastu firm, o której sądzimy, że jako pierwsza umożliwi swoim klientom korzystanie z systemu EBPP. Uczestnicy poproszeni zostaną również o krótkie uzasadnienie swojej decyzji. Docenione zostaną najciekawsze i najbardziej kreatywne odpowiedzi. Nagrodami w zabawie jest tablet i dyski przenośne firmy Toshiba. Konkurs potrwa od 24 maja do 17 czerwca.

Kampania „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić bezpiecznie” jest odpowiedzią na niebezpieczeństwa (brak kontroli, niedoręczenia, spóźnienia) i utrudnienia związane z tym, że w Polsce codziennie wysyłanych jest do klientów indywidualnych ponad 1 milion papierowych rachunków. Jej celem jest popularyzacja w Polsce systemu EBPP, stanowiącego bezpieczną alternatywę dla tradycyjnych form dostarczania rachunków za usługi i płatności za nie.

Na stronie internetowej kampanii można poprzeć inicjatywę Fundacji Komunikacja 2.0, a także skierować do największych polskich usługodawców pytanie o możliwość otrzymywania rachunków za telefon, gaz, światło etc. na internetowe konto bankowe.

W ramach pierwszej części kampanii, Fundacja Komunikacja 2.0 przeprowadziła badania on-line wśród polskich konsumentów na temat zagrożeń, jakie niosą ze sobą papierowe rachunki. 59 % respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie, „czy zdarzyło im się otrzymać rachunek za usługę, której są abonentem, nie na czas”; natomiast aż 75 % potwierdziło, iż „zdarzyło im się wyciągnąć ze skrzynki pocztowej list adresowany do kogoś innego”. W Polsce, tylko nieliczni usługodawcy udostępniają swoim klientom możliwość otrzymywania rachunków za usługi poprzez kanał bankowy. Akcja stawia pytanie: dlaczego?

Organizatorem akcji „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić bezpiecznie” jest Fundacja Komunikacja 2.0, zajmująca się edukacją w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii komunikacyjnych w biznesie. Akcja potrwa przynajmniej do końca roku i obejmie całą Polskę.

Na potrzeby akcji stworzono stronę internetową: www.doscpapierowych.pl. Działania prowadzone są również w serwisach społecznościowych, m.in. na uruchomionym fan page’u na Facebooku – facebook.com/DoscPapierowychRachunkow.

Patroni medialni: Finanseosobiste.pl, Lanpolis.pl, Dziennik Internautów, Techmaniak, PIT.pl, Moje Miasto, Bankier.pl, Media Regionalne, E-commerce, Inwestycje.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu