Młodzi kupują w sieci

Tagi:

Dzieci i młodzież coraz chętniej kupują przez Internet. Z ankiety Ceneo wynika, że już nawet 11-latkowie robią swoje pierwsze zakupy w sieci. W maju Ceneo przebadało najmłodszą grupą swoich użytkowników, osoby poniżej 18 roku życia.

Porównywarka sprawdziła w ten sposób jaki procent korzystających z serwisu stanowi młodzież i dzieci oraz jak wygląda ich podejście do zakupów przez Internet.

Dla osób, które w tej chwili mają własne dochody, zakupy on-line to pewnego rodzaju nowość, do której się przyzwyczajają. Dla młodzieży natomiast to część rzeczywistości, w której żyją, a dla dziecka handel internetowy jest czymś co istnieje od zawsze. Nic więc dziwnego, że serwisy zakupowe, czy banki przygotowują specjalne oferty dla osób poniżej 18 roku życia. Nastoletni konsument może sprzedawać, kupować przez Internet, dokonywać transakcji on-line.

Młodzi konsumenci najczęściej wydają na zakupy on-line nie więcej niż 100 zł. Najchętniej wybieraną przez nich formą płatności jest gotówka przy odbiorze zamówienia – taką opcję zaznaczyło 42% użytkowników Ceneo.pl, którzy nie ukończyli 18 roku życia. Zapytani o produkty, które kiedykolwiek kupili przez Internet najwięcej nastolatków wskazało na kategorię „Gry”, drugie miejsce to „Odzież, obuwie, dodatki”, a trzecie „Telefony i akcesoria” (do wyboru mieli 20 opcji spośród kategorii głównych na Ceneo.pl). Wśród użytkowników, którzy wypełnili ankietę na Ceneo.pl 12% stanowią osoby niepełnoletnie. W badaniu wzięło udział łącznie 11 346 osób (w tym 1291 osób poniżej 18 lat).

Raport zawierający wyniki badania przeprowadzonego przez Ceneo można pobrać pod tym linkiem:

http://pressroom.ceneo.pl/wp-content/uploads/2011/05/mlodzi_kupuja_w_sieci.pdf

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu