Badanie CVO – polski rynek nieświadomy korzyści płynących z leasingu

15 czerwca firma Arval, wiodący na polskim rynku dostawca profesjonalnych rozwiązań związanych z leasingiem flot samochodowych, organizuje konferencję, na której zostanie zaprezentowany pełny raport Barometr CVO (Corporate Vehicle Observatory). Z raportu, którego kolejna zapowiedź już teraz została udostępniona wynika, że polskie przedsiębiorstwa mają niską świadomość różnorodnych korzyści płynących z leasingu floty.

Corporate Vehicle Observatory (CVO) po raz szósty przeprowadziło w Polsce swój sondaż wśród osób odpowiedzialnych za floty samochodowe w firmach. Z cząstkowych danych wynika, że polskie przedsiębiorstwa, w porównaniu z tymi z pozostałych państw Unii Europejskiej, mają niską świadomość korzyści płynących z leasingu taboru. Na pytanie o korzyści pozafinansowe płynące z leasingu operacyjnego, aż 28% polskich respondentów odpowiedziało „nie wiem”. Dla porównania, w innych krajach Unii zaledwie 8% ankietowanych, nie było w stanie jasno sprecyzować wartości dodanych. Jako największą zaletę leasingu zarówno polscy, jak i europejscy przedsiębiorcy wskazują stałą ratę, która pozwala na precyzyjne planowanie comiesięcznego budżetu flotowego. Aż 44% ankietowanych w Polsce i 49% w pozostałych krajach Unii, było przekonanych do przewagi leasingu operacyjnego w tym właśnie obszarze.

Zaskakująco wielu respondentów wciąż ma niską świadomość korzyści płynących z leasingu operacyjnego flot – mówi Radosław Grzela, dyrektor handlowy firmy Arval. Odpowiedzialność za to ponoszą głównie firmy leasingowe sprzedając niską cenę i koncept stałej raty zamiast wartości i optymalizacji kosztów w czasie. Klienci natomiast, zamiast nabierać zaufania do leasingu, uczą się braku odpowiedzialności za własne koszty. A korzyści z leasingu można osiągnąć bardzo wiele – od transferu ryzyka wartości rezydualnych i kosztów obsługi technicznej, poprzez transfer setek prostych, powtarzalnych administracyjnych czynności, aż po wsparcie w podejmowaniu optymalnych decyzji, identyfikowanie źródeł kosztów i optymalizację kosztów w czasie. Stopień skomplikowania takiej usługi zależy od wielkości i potrzeb Klienta. Zupełnie innego rozwiązania potrzebuje mała firma, a innego kilkuset samochodowa flota. Środek ciężkości przesuwa się wtedy z dobrej obsługi pojedynczego samochodu na zarządzanie całością zjawiska. Tak naprawdę wciąż niewiele firm jest w stanie elastycznie i optymalnie zarządzać swoimi flotami, bilansując zadowolenie użytkowników, wydajność i koszty – kończy Grzela.

Pełne wyniki badania Barometr CVO zostaną opublikowane na konferencji, która odbędzie się 15 czerwca na Moście Północnym w Warszawie. Wśród zaproszonych gości będą między innymi specjaliści z organizacji zajmujących się tematyką flot samochodowych, bezpieczeństwem drogowym, a także firmy flotowe, przedstawiciele instytucji rządowych i samorządowych oraz reprezentanci policji.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu