Radim Haluza dyrektorem ds. rozwoju biznesu Grupy Fortuna

Od maja dyrektorem ds. rozwoju biznesu Fortuna Entertainment Group został Radim Haluza. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora generalnego czeskiej sieci Žabka a.s., która w marcu 2011 została sprzedana przez grupę inwestycyjną Penta spółce Tesco. Radim Haluza jest związany z grupą Penta – większościowym akcjonariuszem Fortuny – już od 2003 roku.

Radim Haluza uczestniczył w akwizycji spółki Fortuna przez Pentę w 2004 roku. Odpowiadał za planowanie finansowe i podatkowe całej transakcji, a następnie – w pierwszych miesiącach po transakcji – wspierał dział finansowy spółki w realizacji procesu audytu.

Na stanowisku dyrektora ds. business development Fortuna Entertainment Group Radim Haluza odpowiada przede wszystkim za zarządzanie kluczowymi projektami i rozwój całej Grupy.

Radim Haluza (36) jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Pradze, na Wydziale Finansów i Księgowości. część studiów realizował na King’s College w Londynie. W grupie Penta początkowo pełnił funkcję kontrolera finansowego, a następnie dyrektora finansowego (CFO). Zajmował się między innymi strukturowaniem kluczowych transakcji i zapewnianiem ich finansowania.

W 2009 roku Radim Haluza objął stanowisko dyrektora generalnego spółki Žabka a.s. w Czechach, sieci dysponującej ponad 120 sklepami i zatrudniającej 700 pracowników. Do jego osiągnięć należy zwiększenie rocznych obrotów spółki z 500 mln CZK do 2,1 mld CZK. Czeską Žabką kierował aż do momentu sprzedaży sieci przez grupę Penta spółce Tesco za cenę przekraczającą 1 mld CZK.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu