Novell udostępnia Novell Operations Center 5.0

przez | 18/05/2011

Novell poinformował o udostępnieniu na rynku nowej, piątej wersji oprogramowania Novell Operations Center (www.novell.com/products/operations-center ). Po raz pierwszy rozwiązanie BSM (Business Service Management), jakim jest Novell Operations Center 5.0, obejmuje kompleksowe zarządzanie usługami w publicznych i prywatnych środowiskach typu cloud. Jest to także pierwszy system zarządzania konfiguracją (CMS, Configuration Management System), zapewniający automatyczną synchronizację z zewnętrznymi źródłami danych, co ułatwi klientom skuteczniejsze zarządzanie bardzo złożonymi środowiskami i sfederowanymi bazami danych o konfiguracji (CMDB, więcej na www.novell.com/products/operations-center/features/service-mapping.html ). Stosując Novell Operations Center 5.0 klienci zyskują aktualny, kompleksowy obraz stanu i wydajności usług biznesowych w środowiskach fizycznych, wirtualnych i środowiskach typu cloud.

Według analityków, rozpoczynając trzy lata temu działalność w obszarze BSM, Novell zainwestował w rozwój zestawu wiodących na rynku technologii, które dają wyobrażenie o możliwościach zarządzania usługami biznesowymi w zakresie powiązania wyników biznesowych z funkcjonowaniem informatyki za pomocą rozmaitych narzędzi do modelowania i analizy. Od tego czasu Novell znacznie rozszerzył i wzmocnił swoją ofertę rozwiązań BSM, zapewniając klientom większą świadomość o jakości pracy infrastruktury informatycznej. – „Wprowadzając Novell Operations Center 5.0, Novell rozszerza zasięg BSM na środowiska typu cloud i możliwości aktywnego zarządzania konfiguracją z rozbudowanymi mechanizmami automatyzacji, kontroli i sterowania” – komentuje Dennis Drogseth, wiceprezes firmy analitycznej Enterprise Management Associates.

Novell Operations Center 5.0 udostępnia następujące możliwości:

  • Zautomatyzowane zarządzanie konfiguracją: CMS dokonuje automatycznej synchronizacji z zewnętrznymi źródłami danych, gwarantując aktualność danych.
  • Sfederowana baza danych o konfiguracji: CMDB ułatwia zarządzanie standardowymi konfiguracjami i zgodnością procesów z wymogami przepisów.
  • Zarządzanie społecznościowe: Unikalny mechanizm „społecznościowy” umożliwia aktualizowanie i uściślanie informacji przez wielu użytkowników.
  • Integracja systemu Novell Cloud Manager i usług Amazon EC2: Możliwość monitorowania, zarządzania i mierzenia wydajności publicznych i prywatnych środowisk typu cloud daje klientom wiarygodny obraz środowisk udostępnianych przez dostawców, pozwalając lepiej dopasować środki techniczne do potrzeb biznesowych.

Zdaniem Novella dla zachowania konkurencyjności na dzisiejszym rynku przedsiębiorstwom potrzebna jest elastyczność i możliwość skutecznej kontroli nad wykorzystywanymi heterogenicznymi środowiskami informatycznymi – umożliwiająca nie tylko nadążanie za innymi, ale i osiągnięcie przewagi. Bez pełnego i aktualnego obrazu usług informatycznych oraz zarządzania systemami i aplikacjami wspierającymi realizację celów biznesowych jest to właściwie niemożliwe. – „Novell Operations Center zbiera dostępne informacje o stanie infrastruktury i funkcjonowaniu usług, prezentując je w postaci intuicyjnego, zorientowanego na biznes obrazu. Dostarcza tym samym klientom informacji koniecznych dla optymalizacji inwestycji w technologię pod kątem korzyści biznesowych” – zauważa Michele Hudnall, dyrektor ds. marketingu rozwiązań w firmie Novell.

Rozwiązanie Novell Operations Center 5.0 jest w pełni zintegrowane z systemami Novell Cloud Manager (www.novell.com/products/cloud-manager ), Novell ZENworks(www.novell.com/products/zenworks/configurationmanagement ), Novell Sentinel (www.novell.com/products/sentinel ), PlateSpin Recon (www.novell.com/products/recon ) oraz NetIQ AppManager (www.netiq.com/products/am/default.asp ), pozwalając w pełni wykorzystać potencjał technologii zawartych w ofertach Novella i NetIQ. 

Rozwiązanie Novell Operations Center 5.0 jest już dostępne. Cena uzależniona jest od liczby serwerów, administratorów oraz integracji z innymi rozwiązaniami, co pozwala klientom dopasować zastosowane rozwiązanie do konkretnych potrzeb. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.novell.com/solutions/business-service-management, www.novell.com/products/operations-center i www.novell.com/communities/coolsolutions/business-service-management.

źródło/autor: Novell

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.