Matias Palm-Jensen zostaje szefem innowacji na Europę w McCann Erickson

Matias Palm-Jensen, twórca szwedzkiej agencji interaktywnej Farfar, dołączył właśnie do McCann Erickson. Obejmie  stanowisko szefa innowacji w Europie. 

Palm-Jensen będzie odpowiedzialny za wzmocnienie interaktywnej oferty McCann Erickson w Europie oraz dbałość o najwyższy poziom i nowatorskość  rozwiązań, które trafiają do klientów. Nowy szef innowacji skupi się także na propagowaniu szerokiego wykorzystania platform cyfrowych oraz nowoczesnych technologii. To kolejny element wzmocnienia strategii Grupy będącej odpowiedzią na postępującą cyfryzację. W połowie kwietnia do rodziny McCann’a dołączył bowiem Matt Freeman, który objął nowoutworzone stanowisko globalnego szefa innowacji McCann Erickson oraza funkcję wiceprezesa McCann Worldgroup. Obecnie, po niespełna miesiącu do zespołu dołącza Matias Palm-Jensen.

– Udało mu się stworzyć jeden z najbardziej prestiżowych sklepów internetowych na świecie oraz zbudować i utrzymać silną reputację  wielu marek dla których pracował. Takie właśnie umiejętności zamierzamy wzmacniać w procesie transformacji McCann Erickson w sieć oferująca najlepsze rozwiązania marketingowe w Europie i na świecie – podkreśla Gustavo Martinez, President of McCann Worldgroup Europe.

W jego ocenie Matias Palm-Jensen idealnie wpisuje się w interaktywną strategię Grupy McCann’a. Podobnego zdania jest Matt Freeman.

– Znam i podziwiam pracę Matiasa od ponad dekady. Jesteśmy szczęściarzami, że dołączył do nas ktoś takiego formatu – mówi.   

Rzeczywiście świat reklamy interaktywnej nie ma przed Matiasem Palm-Jensenem żadnych tajemnic. Funkcjonuje w nim od samego początku ery digitalizacji. W 1992 roku, współpracując ze szwedzkim magnatem medialnym, Janem Stenbeckiem, stworzył jeden z pierwszych portali internetowych. W 1996 roku założył swoją pierwszą agencję interaktywną: Spiff Industries, której działanie ograniczało się jednak do szwedzkiego rynku. Cztery lata później, w 2000 roku, powstał Farfar, platforma działająca globalnie i współpracująca z takimi markami jak Diesel, Absolut, czy też Nokia. Od 2001 roku mamy do czynienia z pasmem sukcesów agencji. Przez 9 lat Farfar konsekwentnie wygrywa nagrody na Festiwalu w Cannes. Ostatnia kampania przygotowana przez Farfar dla Nokii “The worlds biggest signpost” zdobyła w różnych kategoriach aż osiem Lwów.

Matias Palm-Jensen jest doktorem prawa i ekonomii, studiował także filmoznawstwo na Uniwersytecie w Sztokholmie.

źródło/autor: McCann Erickson

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu