Już 20 maja poznamy laureatów konkursu „Mama w pracy”

Tegoroczna, IV edycja konkursu „Mama w pracy” zebrała aż 112 firm z całej Polski. Już 20 maja, podczas uroczystej Gali, organizatorzy – Fundacja Świętego Mikołaja, Rzeczpospolita oraz Instytut MillwardBrown SMG/KRC – wręczą statuetki laureatom oraz dyplomy firmom wyróżnionym w popularnym plebiscycie.

Uroczysta Gala podsumowująca 4. edycję akcji odbędzie się 20 maja w siedzibie Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych w Warszawie. W tym roku pracowniczki zgłoszonych firm wypełniły ponad 6400 ankiet, o 2900 więcej niż rok temu. Na tej podstawie Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/ KRC stworzył raport diagnozujący sytuację młodych matek oraz kobiet planujących macierzyństwo na rynku pracy. Wyniki zostaną zaprezentowane podczas Gali konkursu „Mama w pracy”.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznego przebiegu konkursu. Liczba wypełnionych przez kobiety ankiet – ponad 6 tysięcy – to dowód na to, jak wiele kobiet chce zabrać głos w kwestiach dla nich najważniejszych. Problematyka łączenia macierzyństwa z rozwojem i karierą zawodową – dzięki takim konkursom jak ‘Mama w pracy’ – staje się coraz istotniejsza w Polsce, również dla pracodawców. Mamy nadzieję, że uroczysta Gala stanie się okazją do dyskusji i wymiany doświadczeń w zakresie dostosowywania standardów oraz warunków zatrudnienia dla potrzeb młodych matek” – mówi Izabela Schnell z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Tegoroczna, IV edycja konkursu rozpoczęła się 18 października 2010 roku, a przedsiębiorstwa chętne do wzięcia udziału mogły się zgłaszać do 15 marca 2011 roku. Plebiscyt obejmuje trzy kategorie firm: małe (poniżej 50 pracowników), średnie (od 50 do 500 zatrudnionych) oraz duże (ponad 500 pracowników). Wyniki ankiet konkursowych (wypełnianych przez kobiety anonimowo) zostaną zebrane w raport, który każda z uczestniczących firm otrzyma od Fundacji na zakończenie kampanii. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.

Honorowy patronat nad IV edycją kampanii został objęty przez:

  • Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych,
  • Business Centre Club,
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Patronatu medialnego udzielili:

  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS),
  • miesięcznik „Personel i Zarządzanie” (INFOR Ekspert),
  • „Radio PLUS – Miłego Dnia!”
  • serwis rekrutacyjny Pracuj.pl.

Laureatami poprzedniej, III edycji „Mamy w pracy” w roku 2010 zostali: Ikea Group, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu