W Internecie królują płatności SMS

System mikropłatności dokonywanych przy pomocy telefonu komórkowego od wielu lat pozostawia w tyle inne sposoby dotarcia do odpłatnych usług i zasobów sieci. Dowodem tego jest szybki rozwój serwisu Justpay, wiodącego produktu Avantis – największego polskiego integratora usług SMS Premium.

Każdy internauta zetknął się kiedyś z koniecznością uiszczenia opłaty za dostęp do upragnionych zasobów w sieci. Istnieje wiele sposobów otrzymania go, ale ze względu na swoją prostotę, największą popularnością cieszy się system płatności SMS. Przy jego pomocy można m.in. organizować konkursy, przeprowadzać głosowania, zamieszczać ogłoszenia, itp. Jest to wygodny i szybki sposób zawarcia transakcji pomiędzy właścicielem serwisu a użytkownikami. Oferująca usługi tego typu firma Avantis, wiodący dostawca mobilnych usług dodanych w Polce, błyskawicznie się rozwija i podbija nowe rynki. W tym roku jej produkt, Justpay, został wprowadzony na rynek czeski i słowacki, wkrótce pojawią się też kolejne kraje.

Serwis Justpay, z którego korzysta obecnie ponad 1500 partnerów, powstał w 2008 r. Doświadczenie firmy Avantis w zakresie usług SMS Premium sięga jednak roku 2000. Przez 8 lat poprzedzających narodziny Justpay.pl metody mikropłatności dokonywanych przez komórkę realizowane były jako rozwiązania dedykowane indywidualnym partnerom. Teraz każdy właściciel witryny www lub administrator strony internetowej firmy może w 15 minut wprowadzić sms-owe płatności do wybranych zasobów na swoim portalu. Co istotne, nie ma żadnych opłat aktywacyjnych ani miesięcznych za prowadzenie usługi. Justpay pobiera jedynie prowizję od każdego SMS-a. Klient sam wybiera spośród kilku wariantów generowania kodów dostępowych oraz określa koszt dostępu do treści. Ale to nie jedyne możliwości wprowadzenia płatności przez Justpay.pl. Nowością w serwisie Justpay jest możliwość uruchomienia płatności opartych na subskrypcji MT, czyli cyklicznych i abonentowych płatnościach, za pośrednictwem SMS.

– Zauważyliśmy, jak ważne jest umożliwienie użytkownikom abonamentowym dokonywania cyklicznych płatności, na przykład, za prenumeratę wiadomości danego serwisu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie subskrypcji MT, czyli płatności za odebrany SMS. Użytkownik po zapisaniu się do danego serwisu, co tydzień w określone dni i godziny będzie otrzymywał SMSa z informacją o przedłużonym dostępie do usługi. Nie musi zatem pamiętać, że kończy mu się abonament czy dostęp do serwisu. Jako jedyni na polskim rynku uruchamiamy tę usługę w ciągu zaledwie 48 godzin, bez żadnych opłat i wymogu obrotu miesięcznego na usłudze. Zwykle czas ten wynosi ok. 4 tygodni – mówi Tomasz Królik z Justpay.pl.

Usługi Justpay dostępne są we wszystkich sieciach komórkowych w Polsce. Przejrzysty interfejs pozwala administratorom na stały podgląd statystyk i rozliczeń, zarządzanie kodami dostępowymi oraz kontrolę treści wysyłanych użytkownikom.

źródło/autor: Justpay

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu