Augmented Reality w „Dobrym Wnętrzu”

Miesięcznik „Dobre Wnętrze” jako pierwszy w segmencie pism wnętrzarskich wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość – Augmented Reality. Czerwcowy numer magazynu (w sprzedaży od 13 maja) to wyjątkowa oferta dla czytelników. Specjalnie dla nich przygotowano m.in. multimedialną, trójwymiarową wizualizację dizajnerskich przedmiotów, zaprezentowanych w głównym temacie wydania – 101 rzeczy i rozwiązań wnętrzarskich, o jakich marzą Polacy. To także interesująca propozycja dla reklamodawców, którzy zyskują nowe możliwości marketingowe.

„Dobre Wnętrze” jest pierwszym pismem wnętrzarskim na rynku, które wykorzystało Augmented Reality, a wcześniej, w numerze 11/2010, technologię 3D. Jest również jednym z pionierów AR w polskiej prasie – dotychczas, oprócz „Dobrego Wnętrza”, po rozszerzoną rzeczywistość na okładce sięgnęły jedynie magazyny komputerowe „Chip” i „Komputer Świat”.

Redakcja „Dobrego Wnętrza” postanowiła zastosować AR w prezentacji dizajnerskich przedmiotów, o których marzą Polacy. Ich spis powstał w wyniku konsultacji z gronem ekspertów współpracujących z pismem. Możliwość przyjrzenia się rzeczom z bliska, w trójwymiarowej przestrzeni, dostarcza niezapomnianych wrażeń i powoduje, że są dostępne niemal na wyciągnięcie ręki. Aby się o tym przekonać, wystarczy pobrać ze strony www.dobrewnetrze.pl/AR specjalną aplikację, zainstalować ją w swoim komputerze i włączyć kamerę internetową. Z okładki czerwcowego „Dobrego Wnętrza” uruchamiają się również filmy. Znani architekci zapraszają w nich na interaktywny spacer po trzech ciekawie zaprojektowanych domach i zdradzają szczegóły pomysłów, które spotkały się z dużym zainteresowaniem czytelników.

Scenariusze filmów opracowała redakcja „Dobrego Wnętrza”, zrealizował je Dział Produkcji TV MURATORA, a aplikację AR wykonała agencja interaktywna Adv.pl.

Na wyjątkową – dzięki Augmented Reality – prezentację swoich produktów w „Dobrym Wnętrzu” nr 6/2011 zdecydowali się Amica, Bosch i Śnieżka.

Kampania promocyjna czerwcowego wydania „Dobrego Wnętrza” rozpoczyna się w pierwszym dniu sprzedaży numeru – 13 maja. Obejmuje: prasę („Angora”, „Sens”, magazyny MURATORA), radio (sieci ESKA i ZET), telewizję (kanał DOMO TV), internet – Wirtualna Polska (od 18 maja), serwisy internetowe MURATORA oraz platformę iplex.pl. W radiu kampania będzie trwała tydzień, w telewizji – miesiąc.

„Dobre Wnętrze” z Augmented Reality będzie również promowane podczas wnętrzarskich imprez targowych – Arena Design i Home Decor, które w maju br. odbędą się w Poznaniu.

Za działania promocyjne odpowiada Dział Marketingu – Wnętrza MURATORA, współpracujący w ich przygotowaniu z Działem Projektów Internetowych wydawnictwa oraz firmami Avantgarde Productions i agencją interaktywną Adv.pl.

źródło/autor: MURATOR

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu