FagorMastercook stawia na rynki wschodnie

FagorMastercook, jeden z największych producentów sprzętu AGD należący do międzynarodowej Grupy Fagor, systematycznie umacnia swoją pozycję w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W tym roku stawia też na rozwój sprzedaży eksportowej w Mongolii, Kazachstanie i Armenii.

Znaczne nasycenie zarówno krajowego, jak i unijnego rynku produktami AGD sprawia, że FagorMastercook szuka nowych możliwości rozwoju, które daje eksport na Wschód. Działania firmy ukierunkowane są na intensyfikację sprzedaży czterech marek: Fagor (50,4% udziału w sprzedaży w 2010 roku na rynki wschodnie), Mastercook (37%), De Dietrich (5,6%) oraz Brandt (7%). FagorMastercook już od ponad 10 lat obecny jest w takich krajach, jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Bułgaria, Ukraina, Białoruś, Kazachstan, Azerbejdżan i Mołdawia. Od 2005 roku spółka prowadzi sprzedaż w Armenii. Rok później firma wkroczyła na rynki Mongolii i Uzbekistanu. Od dwóch lat urządzenia FagorMastercook można kupić także w Gruzji.

„Systematycznie budujemy kompetencje sprzedażowe na rynkach wschodnich. Na rok 2011 zakładamy 15% wzrost wartości naszego eksportu w tym regionie. Wiodącymi grupami produktowymi są kuchnie wolnostojące oraz urządzenia do zabudowy: piekarniki, płyty i okapy, których udział w całości eksportu kształtuje się na poziomie niemal 60%. Dużą dynamikę sprzedaży wykazują także pralki, których udział wzrósł w ubiegłym roku aż o 7% i wyniósł tym samym 34%. Oferowane przez nas produkty spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów w Mongolii, Kazachstanie i Armenii, dlatego też w najbliższych latach spodziewamy się dynamicznego rozwoju sprzedaży właśnie w tych państwach”.  – mówi Ireneusz Bartnikowski, Prezes Zarządu FagorMastercook.

Na kluczowych wschodnich rynkach prowadzone są intensywne działania marketingowe.

I tak np. w Bułgarii FagorMastercook jest na etapie finalizacji współpracy z jednym z najbardziej znanych bułgarskich szefów kuchni, który ma zostać twarzą telewizyjnej kampanii reklamowej wrocławskiej firmy.

Natomiast w czerwcu br. FagorMastercook weźmie udział w Międzynarodowych Targach EXPO, które odbędą się w stolicy Mongolii – Ułan Bator.

Nadal istotna z punktu widzenia spółki pozostaje Ukraina, powoli wychodząca z trwającego od 2009 roku kryzysu, który przełożył się na znaczne spadki sprzedaży dużego AGD. W związku z pierwszymi oznakami ożywienia gospodarczego, FagorMastercook zwiększył swoje zaangażowanie na rzecz rozwoju eksportu na tamtejszy rynek.

Firma deklaruje, że działania mające na celu wzrost rozpoznawalności marek na chłonnych wschodnich rynkach będą w najbliższych latach kontynuowane.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu