Outsourcing Experts – połączenie Grupy ArchiDoc i spółek z Funduszu NEO Investments

Grupa kapitałowa ArchiDoc oraz Fundusz Neo Investments podpisały umowę inwestycyjną, w wyniku której połączą siły. Jednym z efektów integracji będzie powstanie marki Outsourcing Experts (OEX). Nowa spółka będzie jednym z największych podmiotów działających na rynku usług outsourcingowych w Polsce. Transakcja podlega decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Strony uzgodniły zamiar wprowadzenia akcji spółki do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w ciągu najbliższego roku.

Połączenie Grupy ArchiDoc i spółek z Funduszu NEO Investments jest kolejnym krokiem w realizacji strategii rozwoju firm znajdujących się w portfolio obu podmiotów. Głównym celem OEX będzie zwiększenie potencjału Grupy przez specjalizację w poszczególnych segmentach rynku usług outsourcingowych, oferowanie klientom możliwości korzystania ze zintegrowanych rozwiązań oraz wykorzystanie efektu synergii między spółkami wchodzącymi w jej skład.

Dotychczasowi udziałowcy Grupy ArchiDoc oraz Funduszu Neo Investments dysponować będą równymi, 50-procentowymi udziałami w nowo utworzonym podmiocie. W zarządzie Grupy OEX zasiądą: Konrad Rochalski, prezes zarządu OEX i prezes zarządu Grupy ArchiDoc, Artur Wojtaszek, wiceprezes zarządu OEX i prezes zarządu Cursor oraz Tomasz Słowiński, wiceprezes zarządu OEX i chief financial officer funduszu Neo Investments.

W skład Outsourcing Experts (OEX) wchodzi 5 firm, które mają ugruntowaną pozycję w segmencie usług związanych z kompleksowym zarządzaniem dokumentami i rejestracją danych; budową struktur handlowych; obsługą dużych projektów promocyjnych oraz programów lojalnościowych; logistyką produktów wsparcia sprzedaży; realizacją procesów rebrandingowych oraz telefoniczną obsługą klientów.

Outsourcing Experts obsługuje ponad 500 klientów, a zespół pracowników i współpracowników liczy ponad 10 tys. osób.

Spółki wchodzące w skład Outsourcing Experts:

  • ArchiDoc SA – rozwiązania outsourcingowe w dziedzinie zarządzania dokumentami, rejestracji danych; obsługi procesów back-offce;
  • Cursor SA – rozwiązania outsourcingowe w zakresie wsparcia sprzedaży i marketingu (budowa i zarządzanie strukturami handlowymi, merchandising, usługi promocyjne, zaplecze logistyczne);
  • Galposter – rozwiązania outsourcingowe w obszarze procesów identyfikacyjnych, rebrandingowych i budowy sieci;
  • Voice Contact Center/Call One – outsourcing call / contact center – wielokanałowa obsługa klienta (telefon, Internet, faks) oraz sprzedaż powiązana z budowaniem wizerunku marketingowego firm.

„Głównym celem Outsourcing Experts jest rozwój i umacnianie pozycji poszczególnych firm, wchodzących w skład holdingu. Wierzymy, że dzięki integracji staniemy się jednym z najsilniejszych podmiotów na rynku outsourcingu w Polsce. Połączenie sił spółek specjalizujących się w różnych segmentach usług pozwoli nam zaoferować klientom kompleksową, a jednocześnie elastyczną obsługę. Priorytetową kwestią jest dla nas obecność w największych i najbardziej atrakcyjnych przedsiębiorstwach w Polsce – mówi Konrad Rochalski, Prezes Zarządu Outsourcing Experts.

Outsourcing Experts skoncentruje się na dostarczaniu specjalistycznych, a jednocześnie komplementarnych usług z zakresu business process outsourcing. Przewagą konkurencyjną w stosunku do dużych, międzynarodowych koncernów outsourcingowych obecnych na polskim rynku będzie elastyczność oferty oraz znajomość regionalnych rynków.

Outsourcing Experts będzie dążyć do budowy stabilnej Grupy kapitałowej, umocnienia pozycji w poszczególnych segmentach usług outsourcingowych oraz poprawy efektywności operacyjnej.

Drogą do realizacji tych założeń będzie trwały rozwój oferowanych usług i ich kanałów sprzedaży, a także systematyczne wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w każdym obszarze działalności OEX.

Usługi oferowane przez Outsourcing Experts to:

  • Outsourcing procesów zarządzania dokumentami i back-office – obsługa kancelarii, elektroniczna archiwizacja i obieg dokumentów, rejestracja danych w systemach klienta, zarządzanie dokumentami papierowymi;
  • Outsourcing procesów wsparcia sprzedaży i marketingu – budowa i zarządzanie strukturami handlowymi, merchandising, usługi promocyjne, projekty logistyczne dedykowane wsparciu sprzedaży i marketingu, kompleksowa realizacja projektów rebrandingowych;
  • Outsourcing procesów call / contact center – zarządzanie usługami z obszaru wielokanałowej obsługi klienta (telefon, Internet, faks) oraz sprzedaż powiązana z budowaniem wizerunku marketingowego firm.

Do najważniejszych klientów biznesowych Grupy Outsourcing Experts należą m.in.: Telekomunikacja Polska, France Telecom, Netia, Noble Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, PZU SA, Allianz, Aviva), Vattenfall, RWE, Tauron Polska Energia, Mars Polska, Johnson & Johnson, Kompania Piwowarska, Carrefour.

źródło/autor: Outsourcing Experts

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu