Telefony dla seniorów – wygoda i bezpieczeństwo

Wzmożona aktywność zawodowa i wysokie tempo życia sprawiają, że ludzie młodzi często zapominają o bliskich im osobach starszych. Pamiętają jednak producenci telefonów.

Aparaty dostosowane do potrzeb użytkowników w podeszłym wieku ułatwiają codzienną komunikację z najbliższymi, a także przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy komfortu życia seniorów.

Jak wynika z europejskiego badania „Help The Aged”, co drugi senior po 75. roku życia mieszka sam. Wiele osób starszych całymi miesiącami nie utrzymuje kontaktu ze najbliższą rodziną. Zaledwie co drugi europejski senior posiada telefon komórkowy.

Według raportu Polska 2030, opracowanego przez zespół doradców strategicznych premiera, w niedalekiej przyszłości seniorzy będą mieć największy wpływ na życie społeczne, ekonomiczne i polityczne kraju. Nie ma powodu, by czekać na to z założonymi rękami. Należy już teraz dążyć do poprawy jakości życia osób starszych wykorzystując najnowsze rozwiązania technologiczne. Tym bardziej, że ani się spostrzeżemy, jak sami zajmiemy ich miejsce.

Łatwiejszy kontakt z najbliższymi

Seniorzy potrzebują zazwyczaj telefonu wyłącznie do odbierania rozmów i pisania smsów. Rzadko lub nigdy nie korzystają z Internetu w komórce, raczej nie używają skomplikowanego odtwarzacza mp3 czy technologii Bluetooth. Są to dla nich zbędne akcesoria. Nie dla nich też powszechnie cenione przez aktywnych zawodowo młodych użytkowników smartphone’y i telefony z panelami dotykowymi naszpikowane dziesiątkami funkcji dodatkowych.

Ostatnio na rynku pojawiły się nowe telefony zaprojektowane specjalnie z myślą o osobach starszych w podeszłym wieku. – Te urządzenia wyróżniają się przede wszystkim uproszczoną obsługą. Klawisze są powiększone i dodatkowo podświetlone. Telefon posiada funkcję SOS, tryb głośnomówiący, radio, alarm wibracyjny i latarkę. Proponujemy kilka różnych modeli od eleganckich i delikatnych, przeznaczonych dla kobiet, po proste i praktyczne dla klientów mniej wymagających – wylicza Tomasz Szacoń, dyrektor handlowy firmy Barel Poland, producenta telefonów do zadań specjalnych, w tym, telefonów dla seniora.

Łatwa, intuicyjna obsługa tych urządzeń sprawia, że seniorzy korzystają z nich chętniej. Dzięki temu częściej porozumiewają się z najbliższymi. Szybciej i łatwiej nawiązują także kontakt w sytuacjach kryzysowych.

Telefon na kieszeń seniora

Ponieważ przyzwyczailiśmy się, że nowy telefon musi być drogi, w ręce seniorów trafiają często aparaty stare, niewygodne, które już dawno wyszły z użycia. Daleko im do zaspokojenia szczególnych potrzeb osób starszych. Tymczasem zakup aparatu spełniającego wymagania seniora nie musi wiązać się z dużym wydatkiem.

– Nasze telefony są dostępne już w cenie 140 zł. W dodatku nie zabezpiecza ich simlock. Dzięki temu klient może wybrać takiego operatora, który zaoferuje mu najbardziej korzystny plan taryfowy. Z naszych informacji wynika, że najczęściej jest to karta pre-paid funkcjonująca w sieci, z której korzystają bliscy najczęściej kontaktujący się z taką osobą – mówi Tomasz Szacoń z Barel Poland. Seniorzy mają więc w czym wybierać pod względem cen, estetyki oraz funkcji aparatów do zadań specjalnych firmy Barel.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu