„AdReport: Trendy” – 3000 kampanii display krążących po sieci

Według danych z systemu AdReport na polskich witrynach wyemitowano w kwietniu br. ponad 3000 kampanii. Zostały one zlecone przez blisko 1500 reklamodawców.

W kwietniu br. najwięcej, bo prawie 20% kampanii, odnotowanych przez system AdReport, zleciła branża wydawnicza (media, książki, cd, dvd). Mimo, iż zanotowała ona spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca (-0,45%), nadal znajduje się w ścisłej czołówce. Aż o 3% zwiększyła natomiast swój udział branża telekomunikacyjna, plasując sie ostatecznie na miejscu drugim (16,98%) zestawienia. Firmy telekomunikacyjne były za to liderami aktywności reklamowej pod wzledem liczby odsłon (19,83%). Tuż za nimi znalazła się branża finansowa, głównie banki (19,59%). W minionym miesiącu aktywne były również firmy z branży motoryzacyjnej – ich reklamy stanowiły 8,37% wszystkich zauważonych.

Podobnie, jak w marcu, najczęściej występującymi formami reklamowymi kwietnia były Billboardy, które stanowiły blisko połowę (48,77%) kreacji zauważonych w Internecie. Za nimi znalazły się Boxy (30,94%), na trzecim miejscu – Skyscrapery (11,70%). Form layerowych, emitowanych na warstwie strony odnotowano 4,5%.

„AdReport: Trendy” prezentuje podstawowe trendy zaobserwowane na podstawie wyników AdReportu – badania reklamy display w polskim internecie, w którym codziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. Raport dostępny jest bezpłatnie na stronie http://adreport.pl/trendy.html.

AdReport to badanie realizowane nieustannie od siedmiu lat, początkowo na wewnętrzne potrzeby grupy ARBOinteractive (wówczas jeszcze ARBOmedia). W badaniu codziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. Każda z nich opisana zostaje takimi parametrami, jak produkt, marka, forma reklamowa, miejsce emisji.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu