Ciastka Dr Gerard w nowych opakowaniach

Studio IKAR jest autorem całościowego systemu identyfikacji firmy Dr Gerard – trzeciego w Polsce producenta ciastek. Na potrzeby relaunchu zostało zaprojektowane nowe logo, a w sprzedaży systematycznie ukazują się kolejne produkty w zmienionych opakowaniach.

Nowa linia graficzna opakowań jest bardziej subtelna i nowoczesna. Z dużą starannością zostały przygotowane realistyczne ilustracje obrazujące smakowitość i jakość produktów, ale w sposób, który nie będzie budował przed dotychczasowymi konsumentami bariery ekskluzywności lub nieprzystępności. Koncepcję identyfikacji wizualnej marki Dr Gerard opracowało warszawskie Studio Projektowe IKAR.

– Marka wymagała zdecydowanego unowocześnienia i uporządkowania. Zarówno logotyp jak i szata graficzna opakowań nie odzwierciedlały jakości samego produktu. Jednocześnie należało zachować charakterystyczne elementy poprzedniej grafiki, aby grupa lojalnych konsumentów mogła rozpoznać na półce swoją ulubiona markę – tłumaczy Rafał Wolski, brand manager marki Dr Gerard.

Nowy logotyp w kształcie przypominającym serce nawiązuje do poprzedniego głównie kolorem. Font użyty w nazwie został specjalnie wykreślony przez designera ze Studia IKAR. Odręczny charakter pisma ma oddawać rzemieślniczą staranność, z jaką przygotowywane są ciastka. Podkreślenie nazwy sugeruje uśmiech zadowolonego klienta, dzięki czemu logotyp stał się bliski odbiorcy. Złoto wokół logo zaznacza kształt serca i nadaje mu charakter premium.

Pierwszym produktem dostępnym w sprzedaży w nowym opakowaniu są PryncyPałki – wafelki kakaowe w ciemnej czekoladzie, której jakość gwarantowana jest pieczęcią. Są one jednym z najlepiej sprzedających się wyrobów cukierniczych w Polsce (opakowania familijne, wg Nielsen) i jednym z najlepiej rozpoznawalnych produktów marki Dr Gerard. Z tego względu PryncyPałki zostały w pierwszej kolejności objęte relaunchem.

Centralnym punktem nowego opakowania PryncyPałek jest transparentne okienko otoczone czerwoną aplą. Klient może samodzielnie ocenić wygląd i jakość oferowanego produktu. Na białym tle umieszczone zostało logo brandu, a poniżej nazwa ciastek. Studio IKAR zadbało o markowy charakter opakowania wprowadzając ilustrację przełamanych wafelków. Towarzyszy im pieczęć z tabliczką czekolady podkreślająca fakt, że wafelki pokryte są prawdziwą czekoladą.

Nowa szata graficzna została wprowadzona na rynek w lutym br., a dystrybucja jest budowana w sklepach handlu tradycyjnego, nowoczesnego (np. sieci REAL) i w Biedronce.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu