Johnnie Walker najlepszy

Według danych najnowszego rankingu Impact Databank Top 100, firma Diageo, światowy lider napojów alkoholowych premium, utrzymała 8 spośród 20 najlepszych marek alkoholowych na świecie pod względem sprzedaży ilościowej i 7 spośród 20 najlepszych pod względem sprzedaży wartościowej. Takiego wyniku nie udało się osiągnąć żadnej innej firmie produkującej alkohole.

Marki Diageo nadal prowadzą na liście Top 100 Premium Spirits według Impact Databank

Szkocka whisky nadal jest liderem rynku razem z whisky Johnnie Walker, która została uznana alkoholem numer jeden na świecie pod względem wartości, przy wartości detalicznej 4,705 miliarda dolarów, czyli prawie trzy razy większej niż jej najbliższa konkurencja na liście w sektorze szkockiej whisky. Whisky Johnnie Walker jest również trzecim co do wielkości napojem alkoholowym premium, z szacunkową sprzedażą w roku 2010 – 16 milionów dziewięciolitrowych skrzynek.

Szkocka whisky nadal cieszy się znaczącym wzrostem zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących, stanowiąc 20% spośród wszystkich 100 najlepszych marek na liście w rankingu Impact Databank pod względem wartości. W ubiegłym roku kategoria ta wzrosła o ponad 1,1 miliarda dolarów, a najlepiej sprzedające się marki w kategorii wyprzedziły wzrost wartości najlepszych wódek w 2010 roku, odwracając korzystny w ostatnich latach trend dla białych alkoholi. (źródło: Impact Databank, 15 marzec 2011)

Diageo posiada pięć z dziewiętnastu najlepszych marek szkockiej whisky znajdujących się na liście Impact Top 100 Value. Są nimi: Johnnie Walker, J&B, Bell’s, Buchanan’s i Windsor.

David Gates, globalny dyrektor zarządzania kategorią whisky w Diageo powiedział: „Jesteśmy dumni z naszego portfolio szkockiej whisky i z tego, że Johnnie Walker po raz kolejny jest marką numer jeden pod względem wartości według Impact Databank. Szkocka whisky jest ważną kategorią dla Diageo, w tym szczególnie Johnnie Walker, który napędzany wynikami rynków wschodzących, w ponad jednej trzeciej przyczynił się do organicznego wzrostu sprzedaży netto w pierwszej połowie ubiegłego roku. Będziemy kontynuować inwestycję w markę zarówno z punktu widzenia zasobów, jak i poprzez dynamiczny marketing, aby w dalszym ciągu obserwować wzrost ilości sprzedaży i wartości” – dodał.

W ostatnich trzech miesiącach 2010 roku, Diageo zanotowało wzrost udziału na niektórych rynkach w Ameryce Łacińskiej i Azji, w tym w Meksyku i Chinach. Johnnie Walker był kluczowym motorem dla wyników szkockiej whisky, dając 11% wzrostu sprzedaży ilościowej oraz 10% organicznego wzrostu sprzedaży netto w pierwszej połowie 2010 roku. Przyczynił się do tego w dużej mierze wzrost sprzedaży kategorii super deluxe, takich jak Johnnie Walker Blue Label, natomiast wariant Johnnie Walker Black Label osiągnął satysfakcjonujące wyniki wśród klientów poszukujących bardziej wartościowych marek.

Kampania „Step inside the Circuit”

Na fali tego wzrostu, marka Johnnie Walker rozszerza swoją kampanię globalną, która zaprasza konsumentów do platformy „Step inside the Circuit” związanej z wyścigami Grand Prix. Platforma ruszyła podczas Australijskiego Grand Prix Formuły 1 w Melbourne, w dniach 25-27 marca 2011 roku.

Kampania marki Johnnie Walker „Step inside the Circuit” przoduje w obrębie marketingu cyfrowego i doświadczalnego, mocno angażując konsumenta w relacje z marką i niedoścignionym światem wyścigów Grand Prix Formuły 1 poprzez wyjątkowe przeżycia, nagrody i sformułowania o treści „nie kupisz tego za pieniądze”, Dzięki unikalnemu dostępowi za kulisy do stylu życia Mistrzów Świata Formuły 1, kampania przybliża konsumentom świat whisky Johnnie Walker oraz sylwetki Lewisa Hamiltona i Jensona Buttona, którzy nieustannie dążą do osiągania sukcesu na światową skalę. Kierowcy stali się ikonami w centrum treści kampanii cyfrowej obejmującej zarówno płatne kanały medialne jak i media społecznościowe.

Ekspansja kampanii „Step inside the Circuit” zapewnia większe zaangażowanie konsumenta oraz świadczy o sile pięcioletniej platformy sponsoringowej. „Step inside the Circuit” została uruchomiona na ośmiu rynkach zimą 2010 roku. W tym roku jej uruchomienie jest planowane na kolejnych 30 rynkach. Kampania obejmie sześć kontynentów, angażując stale rosnącą globalną bazę konsumentów, która pomogła marce utrzymać się na pozycji lidera na liście najlepszych alkoholi w rankingu Impact Databank.

“Whisky Johnnie Walker nadal wyprzedza kategorię szkockiej whisky w sprzedaży, a większość jej wzrostu objawia się na poziomie super premium na rynkach wschodzących” – powiedział David Gates – „Kampania „Step inside the Circuit” będzie podtrzymywać zaangażowanie firmy Diageo w kategorię jak również w markę, poprzez dalsze inwestycje w jej rozwój.”

W zeszłym roku marka Johnnie Walker kontynuowała na większości rynków globalną kampanię “Keep Walking” prezentującą inspirujące historie wyjątkowych i znanych osobowości, oferując jednocześnie ekskluzywne treści online na temat whisky Johnnie Walker. Pierwszym ambasadorem programu „Keep Walking” w Polsce został muzyk i kompozytor – Andrzej Smolik.

Zwiększone inwestycje marketingowe doprowadziły do wzrostu sprzedaży organicznej netto oraz do zwiększenia udziałów na wielu kluczowych rynkach takich jak np. Meksyk czy Chiny. Pojawienie się whisky Johnnie Walker Double Black w większości sklepów wolnocłowych przyczyniło się do utrzymania dobrych wyników Diageo na arenie międzynarodowej.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu