Allegro będzie wykładać na Uniwersytecie

Po raz pierwszy w historii polskiego szkolnictwa wyższego, studenci publicznej uczelni będą studiowali pod okiem profesjonalistów nie będących pracownikami naukowymi. Akademia Allegro wraz z Uniwersytetem im. Mikołaja Kopernika w Toruniu otwiera nowy kierunek – „E-biznes”.

Nowy projekt toruńskiego UMK i Akademii Allegro ruszy już w maju – będą to studia podyplomowe mające łącznie 190 godzin nauki. O rozpoczęciu tak oryginalnego działania w polskim szkolnictwie wyższym obie strony rozmawiały już od dłuższego czasu. – Chcieliśmy połączyć solidną teorię z praktyką reprezentowaną przez profesjonalistów działających w branży e-commerce. Dzięki temu studenci kierunku E-biznes będą mogli czerpać z wiedzy pracowników naukowych uznanego uniwersytetu oraz jednocześnie korzystać z wielu lat doświadczenia zawodowego trenerów Akademii – wyjaśnia Mariusz Wesołowski, koordynator ds. edukacji w Grupie Allegro.

Akademia Allegro współpracuje z kilkunastoma trenerami zewnętrznymi, którzy na co dzień są specjalistami w różnych dziedzinach związanych z biznesem internetowym. Są wśród nich graficy, ekonomiści, programiści, informatycy, fotografowie, specjaliści od marketingu internetowego, logistycy czy szefowie dużych sklepów internetowych. – W ciągu ostatnich lat Akademia przemierzyła  tysiące kilometrów z kilkoma programami warsztatów skierowanych do osób zainteresowanych bądź praktykujących handel w sieci. Jednym z naszych flagowych szkoleń jest Akademia Biznesu Internetowego, z którą obecnie odwiedzamy niemal każde miasto powiatowe na Mazowszu – mówi Mariusz Wesołowski. Wizytówką działalności edukacyjnej Allegro jest m.in. specjalny Truck, czyli szkoleniowa ciężarówka w barwach Akademii wyposażona w sprzęt multimedialny, zdolna pomieścić do 30 osób.

Od 7 maja, czyli daty oficjalnego startu nowego kierunku na toruńskiej uczelni, trenerzy Akademii połączą swoje siły z kadrą naukową Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK. Zajęcia będą prowadzone wspólnie, a do personelu Uniwersytetu oraz wykładowców Akademii dołączą pracownicy poszczególnych serwisów Grupy Allegro. Efekty tak unikalnej współpracy mają być wymierne.

– Jesteśmy przekonani, że połączenie wiedzy naukowej z praktyką ekspertów Akademii Allegro oraz kreatywnością uczestników studiów pozwoli uzyskać efekt synergii i przyniesie znakomite rezultaty. Zarówno w zakresie kompleksowego wykształcenia, jak i późniejszych zastosowań biznesowych oraz powstania nowych rozwiązań zainicjowanych podczas wspólnych zajęć – wyjaśnia dr Michał Polasik, kierownik studiów podyplomowych z zakresu e-biznesu na UMK.

Program nowego kierunku na UMK jest już ustalony. Studenci E-biznesu dostaną indeksy z takimi przedmiotami, jak zarządzanie organizacjami, modele i technologie biznesu internetowego, procesy operacyjne handlu w sieci, marketing internetowy czy koordynacja projektami e-biznesowymi. Taka specjalność istnieje już na kilku polskich uczelniach, jednak na salach wykładowych goszczą tylko pracownicy naukowi.  Akademia Allegro przygotowuje również dodatkowe szkolenia w formie on-line dla studentów E-biznesu. – Poza tym chcemy zapewnić materiały dydaktyczne, a tymi będą publikacje wydawnictwa Helion – dodaje Mariusz Wesołowski.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu