Kolejny wspólny projekt think project! International i Erbudu

Niemiecka firma think project! International! ― dostarczająca platformę przeznaczoną do współpracy online przy realizacji inwestycji budowlanych ― podpisała już trzecią umowę ze spółką giełdową Erbud S.A., dotyczącą realizacji centrum handlowego. Tym razem projekt zakłada rozbudowę obiektu Silesia City Center w Katowicach.

System think project! został dostosowany do standardów pracy firmy Erbud i umożliwi sprawną komunikację oraz przepływ dokumentacji w języku polskim i angielskim.

Internetowa platforma think project! jest wykorzystywana przy przedsięwzięciach budowlanych do komunikacji pomiędzy uczestnikami projektu. Ponadto  każda osoba zaangażowana w budowę  ma możliwość pracy nad dokumentami z dowolnego komputera oraz monitorowania postępów współpracowników.

Z usługi think project! korzysta już 90 000 użytkowników w 40 krajach, przede wszystkim przy realizacji kompleksowych działań jakimi są np. budowa dróg czy tuneli. W Polsce system think project! usprawnił dotychczas m.in. prace na stadionach na EURO 2012: PGE Arenie w Gdańsku, Stadionie Miejskim we Wrocławiu i Stadionie Narodowym w Warszawie.

Do firm  korzystających dotychczas z platformy komunikacyjnej  należy także grupa budowlana Erbud, która jest odpowiedzialna za rozbudowę największej na Śląsku galerii rozrywkowo-handlowej Silesia City Center. W tym projekcie, podstawowe wymagania firmy Erbud odnośnie think project! dotyczyły przede wszystkim opracowania systemu komunikacji i przepływu dokumentacji pomiędzy inwestorem, projektantami i partnerami ze strony grupy budowlanej.

System musiał obsługiwać procesy akceptacji dokumentów oraz udostępniać wszystkie materiały z przetargu i wstępnej fazy projektowania.

„To już trzeci projekt zakładający realizację centrum handlowego, przy którym korzystamy z think project! Platforma obejmuje swym zasięgiem wszystkie procesy zarządzania etapem projektowania zadania inwestycyjnego, a ponadto  dzięki elastyczności usługi  może zostać dopasowana do indywidualnych specyfikacji i wymagań. Dodatkowo, system do współpracy online był już wykorzystywany przy budowie licznych centrów handlowych na świecie”  mówi Wojciech Stasieczek, dyrektor handlowy w firmie Erbud.

Dla Erbudu kluczowe było maksymalne uproszczenie systemu, tak aby  również osoby nie posiadające doświadczenia w pracy za pomocą platformy do współpracy online  mogły z łatwością rozpocząć prace. Zadaniem think project! było również opracowanie dwóch wersji językowych: polskiej i angielskiej. Ponadto, usługa jest dostosowana do korzystania z niej w przyszłości, m.in. przy zarządzaniu wynajmem powierzchni czy wystrojem wnętrz sklepów.

Poprzednią realizacją centrum handlowego  przy której obie firmy miały okazję współpracować  była budowa galerii Agora Bytom w latach 2009-2010. Jest to tzw. obiekt czwartej generacji, na którego terenie znajdują się sklepy, restauracje, kino i parking.

„Jesteśmy zadowoleni z możliwości pracy przy kolejnym wspólnym projekcie. Dzięki think project! realizacja inwestycji budowlanych jest bardziej efektywna, a korzystanie z platformy komunikacyjnej ułatwia osiąganie wyznaczonych celów. Firma think project! oferuje dodatkowo usługi konsultingowe, dzięki którym możliwe jest maksymalne dopasowanie systemu do wymogów klienta”  mówi Martin Boelter, dyrektor zarządzający think project! International odpowiedzialny za region CEE.

Na świecie realizowanych jest obecnie wspólnie z think project! około 5 000 projektów budowlanych, m.in. druga linia metra w Singapurze, nowy dworzec kolejowy w Wiedniu, lotniska w Petersburgu i Budapeszcie czy słowacka autostrada R1.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu