Grupa ADV planuje przejęcia jeszcze w II kwartale 2011

Grupa ADV – działająca w obszarze zintegrowanej komunikacji marketingowej, innowacyjnych technologii oraz e-commerce – opublikowała dzisiaj prospekt emisyjny. Spółka planuje dynamiczny rozwój organiczny oraz akwizycje, których realizacja zostanie sfinalizowana jeszcze w II kwartale 2011. Debiut akcji na rynku podstawowym GPW nastąpi w kwietniu 2011.

Grupa ADV zakłada konsekwentny rozwój oferty produktowej, poszerzanie oferty produktowej oraz kanałów sprzedaży, a przede wszystkim generowanie innowacyjności w każdym obszarze działalności. Aktywność Grupy ADV sprzyjać ma dalszemu, dynamicznemu rozwojowi spółek wchodzących w skład Grupy, co w długofalowej perspektywie powinno przynieść potencjalnym i aktualnym akcjonariuszom oraz inwestorom zadowalającą stopę zwrotu.

Wartość akcji Grupy ADV wzrosła w okresie ostatniego roku (1 kwietnia 2010 – 31 marca 2011) o 400%. W akcjonariacie Grupy ADV znajdują się znaczące instytucje finansowe, między innym: DWS Polska TFI S.A., Pekao OFE czy Amplico OFE.

„Ostatnie 3 lata to bardzo dynamiczny rozwój naszej Grupy. Uruchomiliśmy dwa domy mediowe: Mediasense i Codemedia (on-line), przejęliśmy agencję eventową MAT, zainwestowaliśmy w SMT Software. Rozwijamy się też w sektorze internetowym: uruchomiliśmy platformy poznajomosci.pl i traffic-info.pl. W oparciu o krajowe przedsięwzięcia biznesowe planujemy również ekspansję zagraniczną. Pierwsze projekty będziemy realizować w Irlandii. Słuszność obranej przez nas strategii została doceniona przez inwestorów finansowych, co znajduje potwierdzenie w ich zaangażowaniu kapitałowym w Grupę ADV” – komentuje Konrad Pankiewicz, wiceprezes Grupy ADV S.A.

Plany Grupy ADV obejmują m.in.:

  • Powiększanie portfela produktów i usług z kategorii DRA (Direct Response Advertising)
  • Rozwój rozwiązań Augmented Reality (AR – Rozszerzona Rzeczywistość)
  • Budowę studia Video&Motion
  • Rozwój produktowej marki SATIS oraz ekspansja zagraniczna
  • Rozwój platformy IT dedykowanej rynkowi usług leasingowych
  • Integrację platformy „poznajomosci.pl” z 300 najpopularniejszymi sklepami internetowymi do końca roku 2010. W roku 2011 integrację kolejnych 700 sklepów
  • Ekspansję zagraniczną przez spółkę celową Iweii Online Solutions Ltd. z siedzibą w Irlandii. Rozpoczęcie działalności na co najmniej 3 rynkach zagranicznych do końca roku 2012
  • Do końca roku 2013 zdobycie pozycji lidera w zakresie agregowania ruchu sprzedażowego (strumienia kupujących) na polskim rynku detalicznym

Skonsolidowanie przychody Grupy ADV po czterech kwartałach 2010 wyniosły 53,36 mln zł czyli o 77% więcej niż w roku 2009. Zysk netto osiągnął poziom 2,53 mln zł i wzrósł o 613%.

W czwartym kwartale 2010 Grupa ADV wyemitowała obligacje o wartości 5 mln zł. Część z pozyskanych środków Grupa planuje zainwestować w akwizycję jednego z największych studiów 3D działającego w Polsce. Podmiot specjalizuje się w produkcji animacji, tworzeniu efektów specjalnych na potrzeby produkcji filmowych oraz rozwiązaniach typu motion design.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu