Pracownicy wolą zestawy słuchawkowe

Jabra, wiodąca marka innowacyjnych zestawów słuchawkowych, przedstawia najnowsze wyniki badań przeprowadzonych w sierpniu 2010 r. przez Uniwersytet Londyński w  organizacji not-for-profit, Newport City Homes. Potwierdzają one pozytywny wpływ zestawów słuchawkowych na zwrot z inwestycji w komunikację zunifikowaną (Unified Communication, UC). Nie tylko wpływają na lepszy kontakt pracownika z klientem, ale również znacząco obniżają czas obsługi połączenia. Są to jedne z przyczyn, dla których badani pracownicy wolą pracować z zestawami słuchawkowymi niż słuchawkami telefonicznymi.

Badania przeprowadzone w NCH to pierwsza tego typu kompleksowa diagnoza przeprowadzona przez Uniwersytet Londyński z wykorzystaniem zestawów słuchawkowych marki Jabra.

Badania zostały przeprowadzone w organizacji not-for-profit, Newport City Homes (NCH) po wdrożeniu systemu komunikacji zunifikowanej Microsoft® Office Communicator w jej trzech oddziałach w Walii. Oceniono wydajność pracowników mających styczność z klientami, którzy przez okres czterech tygodni używali słuchawek telefonicznych oraz zestawów słuchawkowych Jabra zoptymalizowanych pod kątem Unified Communication.

NCH zajmuje się administrowaniem nieruchomościami należącymi do miasta oraz doradztwem przy przeprowadzaniu przetargów na ich użytkowanie. W wyniku badań ustalono, że zestawy słuchawkowe zoptymalizowane pod kątem UC znacznie zwiększają zarówno produktywność użytkownika, jak i jakość kontaktu z klientem ze względu na możliwość przełączania kanałów komunikacyjnych w czasie rzeczywistym oraz współpracy z innymi pracownikami podczas połączeń. Mając wolne obie ręce, użytkownicy mogą szybko korzystać z takich funkcji, jak połączenia konferencyjne, natychmiastowe przesyłanie wiadomości czy współdzielenie pulpitów.

W trakcie badań ustalono również:

  • 81 proc. respondentów stwierdziło, że wyższa jakość dźwięku przekłada się na lepsze relacje z klientami.
  • 95 proc. uczestników uznało, że przełączanie funkcji UC podczas połączeń jest łatwe.
  • 84 proc. pytanych stwierdziło, że dzięki zestawowi słuchawkowemu słyszą dzwoniących znacznie wyraźniej, niż w przypadku korzystania z słuchawki telefonicznej.
  • Zestawy słuchawkowe skracają ogólny czas obsługi połączenia o 33 proc.
  • 90 proc. użytkowników zestawów słuchawkowych nie wróciłoby do korzystania z słuchawki telefonicznej, gdyby miało wybór.

Wnioski z badań można pobrać pod adresem: www.jabra.co.uk/satisfaction

„Dwufalowe badania panelowe sugerują, że zestawy słuchawkowe zoptymalizowane pod kątem UC nie tylko polepszają wrażenia użytkownika i klienta, ale również zapewniają mierzalny wzrost produktywności” – opowiada dr Max Blumberg z Goldsmith College na Uniwersytecie Londyńskim, który kierował badaniami. – „W środowisku usługowym wyższa jakość interakcji z klientami może okazać się równie istotna, jak skrócenie długości rozmowy i czasu finalizacji połączenia”.

Możliwość wykonywania wielu zadań podczas rozmowy telefonicznej przełożyła się na wzrost produktywności i polepszyła wrażenia klientów poprzez skrócenie rozmowy, finalizacji połączenia i łącznego czasu spędzonego przy telefonie. Użytkownicy, którzy zwykle wykonywali 20 połączeń dziennie, oszczędzali nawet dwie godziny pracy. W rezultacie obsługa klienta była znacznie bardziej efektywna.

„Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Londyński jasno pokazują, jak dużą rolę w komunikacji zunifikowanej pełnią zestawy słuchawkowe” – tłumaczy Dariusz Rzeszotarski, Business Development Manager & UC Specialist, Jabra. – „Przedsiębiorstwa liczące na zwrot z inwestycji, tzw. ROI i chcące wykorzystać pełen potencjał Unified Communication powinny dbać, by wybierane zestawy były zoptymalizowane pod tym kątem.”

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu