Poznaliśmy laureatów III edycji konkursu „Dom z Wyższą Kulturą”

Alior Bank zakończył trzecią edycję konkursu „Dom z Wyższą Kulturą”. Internauci wybrali cztery najlepsze projekty spośród 21 najciekawszych, zakwalifikowanych przez Kapitułę Konkursu do drugiego etapu. Łącznie w konkursie zgłoszono ponad 300 projektów, które ubiegały się o cztery nagrody w wysokości 15 000 złotych.

Najlepsze cztery projekty w konkursie „Dom z Wyższą Kulturą” wytypowali klienci, Internauci i czytelnicy, którzy oddali ponad 370 tys. głosów na stronie konkursowej www.domykultury.newsweek.pl.

Zwycięzcy III edycji konkursu to:

1. Miejska Biblioteka Publiczna w Piekarach Śląskich – projekt „Przystanek Alternatywa”,

2. Muzeum PRL-u, krakowski oddział Muzeum Historii Polski –„Projekt hardKOR – przestrzenna gra miejska”,

3. Galeria Sztuki im. Jana Tarasina – projekt  „Zielona SZTUKA” ,

4. Gminny Ośrodek Kultury w Stryszawie – projekt „Stryszawa z zabawek słynie…”.

Laureaci konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” otrzymają na realizację swoich projektów po 15 000 złotych, a mieszkańcy wielu miejscowości będą mogli uczestniczyć w atrakcyjnych wydarzeniach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych. Projekty stanowią niepowtarzalną okazję aktywizacji lokalnych społeczności. Różnorodność zaprezentowanych pomysłów sprawia, że są one skierowane do różnych grup wiekowych.

Znaczący wpływ na duże zainteresowanie konkursem ze strony klientów, Internatów i czytelników miała aktywność placówek kulturalnych, które zgłosiły projekty. Finaliści konkursu sami docierali do lokalnych społeczności inicjując artykuły w prasie oraz na portalach, a także rozwieszając plakaty i rozdając ulotki, stając się swego rodzaju ambasadorami akcji.

W skład Kapituły Konkursu weszli: Krystyna Janda, Bogumiła Wiesiołek z Narodowego Centrum Kultury, Wojciech Maziarski – redaktor naczelny „Newsweek Polska”, Grzegorz Jankowski – redaktor naczelny dziennika „Fakt” oraz Helene Zaleski, przewodnicząca Rady Nadzorczej Alior Banku i Cezary Smorszczewski, wiceprezes Alior Banku.

Konkurs został zrealizowany we współpracy z tygodnikiem „Newsweek Polska”, dziennikiem „Fakt” oraz Narodowym Centrum Kultury.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu