At Media podnosi o 6 proc. cenę na maj

At Media otwiera sprzedaż czasu reklamowego na maj. Przewidując wzrost popytu na zakup kanałów tematycznych, podnosi o 6 proc. cenę zakupu 1 GRP w porównaniu z kwietniem br. W pierwszej fazie sprzedaży (tzw. presales) CPP 30 sek. spotu wyniesie 2 640 zł (koszt dotarcia w grupie 16-49 przy zakupie pakietu At Max).

At Media podnosi cenę zakupu czasu na maj obserwując maksymalne wypełnienie bloków reklamowych w reprezentowanych kanałach tematycznych. Rekomenduje zakup w systemie presales, który daje gwarancję rezerwacji kampanii w pierwszej kolejności.

– Już w kwietniu zaobserwowaliśmy rekordowy popyt na czas reklamowy, przewyższający dostępne na rynku telewizyjnym zasoby. Maj tradycyjnie jest miesiącem większego „obłożenia” reklamowego, przewidujemy więc duże zainteresowanie zakupem czasu w systemie presales – mówi Monika Reszka, Head of Product Development w At Media. Presales, czyli wprowadzona w lutym 2011 r. forma sprzedaży czasu, daje reklamodawcy gwarancję zabukowania kampanii w pierwszej kolejności, minimalizując ryzyko redukcji zamówień.

Zlecenia na zakup pakietu At Max w systemie presales na maj br. przyjmowane będą w dniach 5-7 kwietnia. Od wspomnianego kosztu zakupu 2 640 zł udzielane będą indywidualnie wynegocjowane rabaty. Sprzedaż pozostałych ratingów na maj, zgodnie z wynegocjowanymi kosztami netto, rozpocznie się 11 kwietnia 2011 r. Ceny zakupu pakietów At Your Choice i At Single oraz pojedynczych stacji tradycyjnie wyliczane będą na bazie ustalonego kosztu bazowego.

Dodatkowo, zgodnie z zasadami polityki handlowej obowiązującymi od lutego br.,  reklamodawcy zyskują możliwość rezerwowania dowolnego udziału pasma prime-time (godz. 18.00-22:59) w swoich kampaniach. W maju indeks zakupu prime-time wynosi 1,25 ceny bazowej.

At Media z satysfakcją podsumowuje wyniki swoich stacji w marcu br. W kanałach z pakietu At Max liczba sprzedanych GRP w prime-time (18:00-22:59) wzrosła o 8 proc. porównaniu z marcem 2010 r.- Coraz większą popularnością wśród reklamodawców cieszą się czasy popołudniowo-wieczorne w stacjach reprezentowanych przez At Media – zauważa Monika Reszka. W stacjach ogólnopolskich, mimo wprowadzenia nowych propozycji ramówkowych tj. m.in. „Bitwy na głosy” w TVP2, „Must be the music” w Polsacie, czy „X Factor” w TVN, wygenerowana liczba kontaktów z widownią w paśmie prime time w porównaniu z marcem 2010 spadła – dodaje.

Stacje tematyczne z obecnego portfolio At Media cieszą się coraz większą popularnością wśród reklamodawców. W pierwszym kwartale 2011 r. przy 6 proc. dynamice całego rynku reklamy telewizyjnej, wypracowały one 15 proc. wzrost ratingów (eq.GRP w grupie 16-49), coraz mocniej zbliżając się do wyników telewizji ogólnopolskich.

Szczegółowe zasady sprzedaży czasów reklamowych w stacjach tematycznych reprezentowanych przez At Media znajdują się na stronie www.atmedia.pl.

Źródło danych: Nielsen Audience Measurement, styczeń – marzec 2011 r. (porównanie do styczeń – marzec 2010 r.), grupa celowa 16-49, portfolio At Max – marzec 2011.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu