Rekordowa oglądalność serwisów wideo Wirtualnej Polski

Największa telewizja internetowa w Polsce – WP.tv – w styczniu 2011 osiągnęła oglądalność na poziomie 3 milionów realnych użytkowników; według badania Megapanel PBI/Gemius. Drugi należący do Wirtualnej Polski serwis wideo, platforma ToSieWytnie.pl, w tym samym czasie odnotował ich półtora miliona.

Najnowsze badanie Megapanel PBI/Gemius pokazuje znaczące wzrosty popularności serwisów Wirtualnej Polski, oferujących w pełni darmowe i legalne treści wideo. WP.tv ogląda blisko 3 miliony realnych użytkowników (RU) miesięcznie (16% zasięgu w polskim Internecie). W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego telewizja Wirtualnej Polski zyskała ćwierć miliona internautów. Z kolei platforma amatorskich produkcji filmowych, ToSieWytnie.pl, przyciągając w styczniu 2011 półtora miliona internautów (8% zasięgu), zyskała rok do roku ponad 300 tysięcy nowych użytkowników.

Wysoką pozycję serwisów wideo Wirtualnej Polski potwierdzają również niezależne pomiary Google AdPlanner. Według nich w styczniu 2011r. WP.tv uplasowała się na 21 miejscu w rankingu 100 najpopularniejszych witryn internetowych w Polsce, a ToSieWytnie.pl sklasyfikowane zostało na 93 pozycji.

Rekordowa oglądalność i ciągły wzrost popularności serwisów wideo Wirtualnej Polski to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, opartej o zróżnicowanych dostawców treści oraz produkcje autorskie, powstające w studiu multimedialnym WP. Najistotniejszym czynnikiem jest jednak dbanie o ergonomię naszych platform i utrzymanie wysokiej jakości oraz płynności przesyłu obrazu do użytkowników, przy rosnącym natężeniu ruchu na serwerach multimedialnych – mówi Łukasz Skalik, Kierownik Działu WP.tv i Multimedialnego Wsparcia Portalu, szef zespołu projektowego i twórca platform wideo Wirtualnej Polski.

W efekcie, oprócz wysokich wyników statystycznych, Wirtualna Polska notuje również dużą dynamikę przychodów z tytułu sprzedaży reklam wideo.

W ciągu ostatnich miesięcy zanotowaliśmy kilkukrotny wzrost sprzedaży reklam wideo. dodaje Daria Sóboczewska, Senior Account Manager/Video Ad Manager z Biura Reklamy Wirtualnej Polski – Zainteresowanie tą formą promocji jest bardzo duże, nadal więc będziemy inwestować w ten sektor. Planujemy m.in. wykorzystanie w kampaniach reklamowych innych, niż WP.tv, obszarów portalu, w których występują treści multimedialne. Ważne jest niewątpliwe to, że prowadzimy elastyczną politykę cenową i dbamy o ciągły rozwój oferty produktowej. Klientom bezpłatnie konwertujemy i kompresujemy materiały wideo, co pozwala nam to podnieść jakość emitowanych spotów, a reklamodawcom obniża koszt produkcji reklamy specjalnie na potrzeby Internetu.

Obszar legalnego wideo on-line Wirtualnej Polski szacowany jest obecnie na 3,5 mln realnych użytkowników miesięcznie. Samą tylko WP.tv – według Megapanel PBI/Gemius – w ciągu ostatniego roku oglądał regularnie co szósty internauta w Polsce, plasując ją na szczycie projektów oferujących w pełni legalny i darmowy kontent wideo w Sieci (źródło: Megapanel PBI/Gemius, 01.2010, 01.2011).

Zwraca również uwagę fakt, że autorskie klipy wideo WP.tv emitowane są poza WP. Internauci osadzają je m.in. na swoich blogach lub stronach WWW – zewnętrznych względem portalu. Korzystają z nich także inne redakcje Wirtualnej Polski. Dodatkowy ruch generują platformie klipy prezentowane na autorskim kanale YouTube, którego WP.tv jest oficjalnym partnerem na polskim rynku. Spora część kontentu telewizji WP oglądana jest też za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W ten sposób faktyczny zasięg platformy jest znacznie większy niż pokazują to oficjalne dane. Przez to jednak i bardzo trudny do pełnego oszacowania.

źródło/autor: Wirtualna Polska

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu