Szerlok odsłania tablicę – zmiana nazwy Szerlok.pl

Serwis Szerlok.pl, ogólnopolska platforma prezentująca lokalne oferty handlowe, zmienia nazwę na Tablica.pl. Rebranding, który spowodowany jest rozwojem projektu, przejawia się w zmianie logotypu, szaty graficznej i modyfikacjach układu strony głównej.

Podstawowe funkcje serwisu pozostają bez zmian. Szerlok.pl, który przez 2 lata zdołał zbudować oglądalność na poziomie 1,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, nadal będzie ułatwiał handel lokalny. Jednak nazwa Szerlok kojarzyła się z szukaniem, podczas gdy okazje (np. interesujący mebel, gustowna torebka itp.) dobrze zaprezentowane na tablicy, mają znajdować użytkowników same.

– Nowa nazwa bardziej odpowiada charakterystyce naszej działalności – mówi Tomek Drożdżyński, dyrektor zarządzający Tablica.pl. – Poza tym zaobserwowaliśmy, że wiele osób miało problem z pisownią starej wersji, co bardzo utrudniało promocję – dodaje.

Zmienia się również logo oraz szata graficzna, które w nowym wydaniu wzorowana jest na wyglądzie korkowej tablicy ogłoszeniowej. Na emeryturę odchodzi także dotychczasowa maskotka firmy – sympatyczny Szerlok.

Nie zmienia się natomiast zasada działania. Użytkownicy Tablica.pl będą mogli nadal umieszczać bez opłat i sprzedawać bez prowizji. Serwis nadal będzie pełnił rolę pośrednika, który umożliwia nawiązywanie kontaktów między stronami transakcji. Przekazanie przedmiotu ogłoszenia i finalizacja transakcji nadal należeć będą do kontrahentów.

Wyróżnikiem Tablica.pl ma być nastawienie na lokalne społeczności. Wraz z nową wersją strony można dodawać ogłoszenia w każdym mieście powiatowym lub dzielnicy większego miasta. Jeśli użytkownik pochodzi z mniejszej miejscowości może wpisać jej nazwę podczas dodawania oferty.

Dwa lata od startu serwis odwiedza miesięcznie ok. 1,5 mln. unikalnych użytkowników, generując ok. 20 mln odsłon. Obecnie na Tablica.pl umieszczonych jest ponad 170 tys. aktualnych ofert. Tablica.pl w swojej pierwotnej wersji istnieje od 2009 roku, a projektem zarządza jego twórca Tomek Drożdżyński, znany m.in. jako autor sukcesu serwisu Wykop.pl. Od początku 2010 roku Szerlok.pl funkcjonuje w ramach Grupy Allegro, uzupełniając ofertę największego w Polsce gracza branży e-commerce.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu