Kobieta sprzątająca – nawyki zakupowe Polaków

Wraz z nadchodząca wiosną w domach rozpoczynają się porządki, a w sklepach wzmożony ruch w dziale „środki czystości”. Na kim spoczywa obowiązek wielkiego sprzątania i jakie produkty najczęściej wybieramy? Na te pytania odpowiadają wyniki badań oraz analizy przeprowadzone przez sklep internetowy SuperKoszyk.pl.

Choć porządki to ciężkie zadanie podejmują się go przeważnie kobiety. Co ciekawe nawet mycie okien częściej biorą na siebie. Jak wynika z badań Grupy IQS aż 80% pań deklaruje, że robi to samodzielnie, a tylko 2% korzysta z pomocy mężczyzn. Kobiety decydują nie tylko o porządkach w domu, ale również o liście i miejscu zakupów. Wyniki ankiety zorganizowanej na jednym z kobiecych portali pokazują, że aż 62% pań decyduje o tym co i gdzie kupić. Kobiety najczęściej są decydentami przy wyborze kosmetyków oraz środków czystość (88%).

Panie szukając szybkich i prostych rozwiązań, które pozwolą im zaoszczędzić czas i pieniądze coraz częściej wybierają zakupy w sklepach internetowych. Jak wynika z najnowszych badań aż 60% klientów e-sklepów to kobiety. Przy czym jest to tendencja wzrostowa, gdyż w poprzednich latach stanowiły jedynie 40-45% kupujących.

„Zarówno kobiety z dużych jak i z małych miast są coraz bardziej świadome, jaką wygodę i oszczędności gwarantują zakupy w Internecie. Są wymagającymi konsumentkami – oczekują wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach oraz terminowej dostawy. Oferta i serwis świadczone przez SuperKoszyk.pl spełniają oczekiwania kobiet o czym świadczy ponad 25 tysięcy pozytywnych opinii naszych Klientek.” – podsumował Tomasz Grygieńć, właściciel SuperKoszyk.pl, największego polskiego sklepu internetowego z chemią gospodarczą.

Na przełomie zimy i wiosny Polacy przygotowują się do Świąt Wielkiej Nocy i związanych z tym gruntownych porządków. Według danych sprzedażowych SuperKoszyk.pl w tym okresie rośnie znacząco popyt na środki czystości.

„Każdego roku na przełomie dwóch wiosennych miesięcy lawinowo roście zainteresowanie naszych Klientów środkami czystości. Porównując cztery pierwsze miesiące 2010 roku odnotowaliśmy, że w okresie od 1 marca do 30 kwietnia aż o 270% wzrosła sprzedaż preparatów do czyszczenia dywanów, a o 70% płynów uniwersalnych w stosunku do stycznia i lutego. W omawianym okresie Klienci SuperKoszyk.pl znacznie częściej wybierali również środki do czyszczenia okien (wzrost sprzedaży o 46%) czy specjalistyczne środki czystości, takie jak płyn do usuwania pleśni (wzrost o 41%). W tym roku obserwujemy identyczną tendencję.” – dodał Tomasz Grygieńć.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu