Kogo nie ma w Google ten nie istnieje – pozycjonowanie firmowych stron www

Faktem jest, że Internet bezspornie stał się głównym źródłem informacji, a jego popularność nadal rośnie w bardzo szybkim tempie. Zysk, skuteczność, prestiż, bezpieczeństwo, wygoda – oto korzyści płynące z pozycjonowania strony firmowej w Internecie.

Obecność w największym współcześnie medium na świecie to dziś obowiązek każdej firmy, która dba o czytelny i sugestywny przekaz marketingowy. Dobrze skonstruowana strona, nie wystarczy, aby korzystać z potencjału Internetu. Trzeba skierować na nią ruch użytkowników potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Jedną z dróg jest efektywne i bezpieczne pozycjonowanie, które jako skuteczna forma promocji internetowej umożliwia konkurowanie z liderami rynku w sposób nieinwazyjny. Korzystający z usług firm zajmujących się pozycjonowaniem mają gwarancję opłaty tylko za efekty, co czyni tę formę reklamy nie tylko bardziej efektywną, ale i najtańszą. Co więcej, ta nowoczesna forma docierania do sprofilowanych odbiorców odbywa się nie tylko skutecznie, ale też etycznie i bezpiecznie, a w zależności od marketingowych priorytetów można koncentrować się na różnych korzyściach z usługi pozycjonowania. Czy pozycjonowanie firmowej strony zwiększy zyski firmy?

Kogo nie ma w Google, ten nie istnieje – to dość często powtarzane hasło daje do myślenia, bowiem obecność reklamowa w Internecie poprzez pozycjonowanie to strategiczny manewr mający na celu wygraną w biznesie i umocnienie pozycji klienta na rynku online. Ulokowanie w pierwszej 10. wyników nie pozostawia wątpliwości, kto w branży „rozdaje karty”. Pozycjonowanie, zwane też SEO to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na słów kluczowych. Zakres tego pozycjonowania, czyli konkurencyjność fraz, pod które będzie się pozycjonować serwis zależy oczywiście od ilości czasu, jaką możemy na to przeznaczyć, naszej wiedzy na temat pozycjonowania i cierpliwości.

Ponad 90% Internautów korzysta lub korzystała przy wyszukiwaniu informacji z wyszukiwarek internetowych. Samo zbudowanie strony internetowej to za mało, aby zostać zauważonym w Internecie. Aby tak się stało, potrzebna jest reklama strony, a pozycjonowanie to jedna ze skutecznych i stosunkowo tanich metod promocji. Jeśli witryna znajduje się na dalszych pozycjach – istnieje mała szansa, że zostanie dostrzeżona. – Ostatnie badania rynku internetowego wykazały, że 75% badanych internautów uznaje stronę, znajdującą się na czele wyników wyszukiwania, za bardziej wartościową i godną zaufania, więc nie sposób tego nie docenić. Pozycjonowanie jest przy okazji bardzo skuteczną metodą promocji – pozycjonowana witryna dociera bowiem do dokładnie sprecyzowanej grupy docelowej. Jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwarce internetowej hasło „poczta kwiatowa” – istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamierza dokonać zakupu bukietu z dostawą kuriera. Jeśli nasza strona znajduje się wysoko w wynikach – rosną szanse na pozyskanie klienta – tłumaczy Paweł Chwast, Wiceprezes Globnet Sp. z o. o. – firmy zajmującej się pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie od strony technicznej

Pozycjonowanie strony internetowej polega przede wszystkim na takiej modyfikacji jej treści, kodu i mechanizmów, aby podniósł się ranking witryny w poszczególnych wyszukiwarkach. Dla przeprowadzenia pozycjonowania ważne jest zbadanie popularności i potencjału poszczególnych fraz kluczowych i wybranie tych najbardziej odpowiednich i optymalnych. W procesie tym ważna jest także analiza działań konkurencji, budowanie pozycji strony (siły serwisu) i popularności poprzez kampanie linkowe (wymianę linków) i rejestrację w katalogach branżowych. – Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i złożonym. Wymaga nieustannego monitorowania uzyskanych wyników i szybkiego dostosowywania się do wciąż zmieniających się algorytmów i kryteriów działania wyszukiwarek oraz działań konkurencji. W przeciwieństwie do płatnego wyszukiwania, gdzie efekty występują niemal natychmiast po wprowadzeniu kampanii, w naturalnym wyszukiwaniu efekty występują z dość sporym opóźnieniem. W tym przypadku na efekty trzeba często czekać przynajmniej 2 – 3 miesiące. Każdą stronę da się wypozycjonować a moim zadaniem, jako pozycjonera, jest to, aby proces ten przebiegł szybko, sprawnie i skutecznie, a najważniejsze, by klient mógł latami czerpać korzyści z efektów pozycjonowania – mówi Dawid Markowski, pozycjoner.

Fachowa optymalizacja strony, rozbudowane procedury pozycjonerskie oraz ciągły monitoring zmian w serwisie obejmują wiele złożonych procesów, które w trakcie długofalowych, systematycznych działań przynoszą zamierzone korzyści: zainteresowanie firmą, produktem czy usługą, rozpowszechnienie marki w branży, wzrost zamówień, a finalnie – zwiększenie dochodów. Oprócz efektu marketingowego pozycjonowanie daje możliwość zwiększenia sprzedaży dzięki stronie internetowej, niesie korzyści w postaci budowania wizerunku firmy w Internecie. Właściwie dobrane metody pozycjonowania i trafne słowa kluczowe pozwalają zbudować reputację marki w sieci, co w dalszej kolejności wpływa również na wzrost zainteresowania klientów proponowaną na stronie ofertą. Wybór nowoczesnych metod promocji, jakimi są strategie reklamowe nakierowane na wyszukiwarki, to także oczywisty sygnał do rynku: oto nowoczesna firma podążająca z duchem czasu. Indywidualna analiza sytuacji, dobór adekwatnych metod promocyjnych oraz wnikliwe poznanie specyfiki firmy.

Koszty pozycjonowania

Cenniki firm zajmujących się pozycjonowaniem kształtują się na podobnych pozycjach dla wszystkich klientów: na poziomie uzależnionym wyłącznie od liczby i konkurencyjności wybranych do pozycjonowania wyrażeń kluczowych. Co ważne, ta forma promocji charakteryzuje się relatywnie niskimi kosztami – ceny za reklamę w wynikach wyszukiwania są setki razy niższe od często nieracjonalnie wysokich kosztów kampanii telewizyjnych, billboardowych czy prasowych. Nie da się przy tym ukryć, że przy niższych nakładach skala oddziaływania okazuje się być wielokrotnie większa. Pozycjonowanie pozwala zaprezentować ofertę jako informację – trafną odpowiedź na pytanie ze strony użytkownika zainteresowanego zakupem.

– Dokładamy wszelkich starań, by kampania prowadzona przy naszej pomocy nie była kosztem, lecz dźwignią sprzedażową. Opłaty za usługę są zatem uzależnione tylko i wyłącznie od efektu – pozycji serwisu klienta na liście pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większa sprzedaż naszego klienta – poprzez pozycjonowanie serwis zarabia sam na swoją promocję – mówi Joanna Brynkus z Biura Obsługi Klienta firmy Globnet.

Lista wyników w wyszukiwarce nigdy nie jest przypadkowa – Google zwraca odpowiedzi na konkretne zapytanie. Strona jest więc prezentowana konkretnej grupie użytkowników, którzy zapytali o produkt i są w fazie zainteresowania jego nabyciem. Właściwy czas i miejsce, precyzyjny przekaz – to najlepsza charakterystyka pozycjonowania. Klient, który przyszedł na stronę przez wyszukiwarkę szuka już konkretnego produktu, który na danej stronie znajdzie, pozostaje więc tylko zachęcić go do zakupu.

– Jeżeli obserwujemy wzrost znaczenia Internetu w danej branży, należy rozważyć taką formę reklamy, gdyż im wcześniej dana firma zaistnieje w sieci, tym łatwiej będzie jej utrzymać pozycję i dzięki temu utrzymać dotychczasowych klientów i pozyskać nowych – wyjaśnia Patrycjusz Ożlański, właściciel firmy eSkrypty, która świadczy usługi pozycjonerskie. – Wyszukiwarki internetowe stanowią bardzo duże pole do reklamy dla praktycznie każdej działalności. Jeśli dziś niewiele osób kupuje dane produkty przez Internet, nie znaczy to, iż tak będzie zawsze. Należy nawet się spodziewać szybkiego przejścia niemalże wszystkich branż do Internetu – dodaje.

Wielu właścicieli firm często zastanawia się, czy lepiej jest inwestować w pozycjonowanie, czy też w linki sponsorowane w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo przyszłościową formą reklamy. Dziś wypozycjonowana strona będzie przynosić klientów przez bardzo długi okres. Wzrost liczby odwiedzin na stronach www, dotarcie do klientów zainteresowanych dokładnie tym, co oferuje witryna firmy, podniesienie wiarygodności marki, możliwość zaistnienia na rynkach zagranicznych i szybki zwrot kosztów włożonych w budowę strony, z punktu widzenia marketingowego, daje obecnie możliwość najskuteczniejszego reklamowania swojej działalności w Internecie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu