Po zdrowie do internetu

Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że już ponad 8 milionów Polaków poszukuje online informacji na temat zdrowego stylu życia, odżywiania się, chorób i ich leczenia. Internetowe serwisy o zdrowiu to prężnie rozwijający się sektor – jeszcze 5 lat temu zaglądał na nie co piąty internauta, obecnie już co drugi.

Według badania Megapanel PBI/Gemius w polskim internecie możemy znaleźć ponad 200 serwisów oferujących nie tylko bogate informacje o chorobach i ich leczeniu, ale pozwalających także na zasięgnięcie porady u specjalisty, wyszukanie na mapie najbliższej przychodni, sprawdzenie opinii pacjentów o konkretnym lekarzu.

Poza wyszukiwarką, internauci chętnie zaglądają na serwisy specjalistyczne oraz te prowadzone przez duże portale, gdzie szukają przede wszystkim informacji o działaniach leków, odżywianiu, aktywnym stylu życia i zabiegach medycznych.

Tak jak w wielu innych dziedzinach życia, także w przypadku zdrowia i usług medycznych, internet stał się ważnym narzędziem, ułatwiającym życie codzienne. Niestety, w określonych sytuacjach może się to stać źródłem problemów – zauważa Hanna Świerczewska, specjalista ds. badań w PBI. W przeprowadzonym przez nas sondażu aż połowa respondentów zadeklarowała, że w przypadku zauważenia u siebie niepokojących objawów, najpierw sięga do internetu, aby sprawdzić przyczyny dolegliwości. Wizyta u lekarza schodzi na drugi plan.

Coraz częściej korzystamy z internetu także po to, by dokonać zakupu. Z najnowszego sondażu PBI wynika, że już co czwarty internauta kupił online witaminy lub kosmetyki apteczne (np. do pielęgnacji ciała). Przez internet kupujemy także literaturę dotyczącą zdrowia (19%), preparaty wspomagające odchudzanie (16%) oraz leki OTC (14%).

Stopka metodologiczna:

Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI w lutym 2010 roku na próbie 506 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu