Zakończono przyjmowanie zgłoszeń do IV edycji konkursu „Mama w pracy”

przez | 17/03/2011

Do tegorocznej, IV edycji konkursu „Mama w pracy” zgłosiło się aż 112 firm o bardzo zróżnicowanym profilu działalności. Popularność plebiscytu – organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wraz z Rzeczpospolitą oraz Instytutem Millward Brown SMG/KRC – potwierdza, że problematyka łączenia macierzyństwa z rozwojem zawodowym kobiet zyskuje coraz większe znaczenie społeczne.

W tegorocznej edycji konkursu „Mama w pracy” wypełniono ponad 6400 ankiet, o 2900 więcej niż rok temu. Z roku na rok zwiększa się liczba pracodawców zdających sobie sprawę z faktu, że nowoczesna firma to miejsce przyjazne kobietom łączącym macierzyństwo z karierą zawodową. Wciąż jednak aktywne zawodowo kobiety napotykają na wiele trudności. Państwowa Inspekcja Pracy skontrolowała 600 firm i okazało się, że bardzo często ich regulaminy nie uwzględniają sytuacji kobiet ciężarnych, a powracające z urlopów młode matki nie są mile widziane przez pracodawców.

„Rekordowa liczba ankiet – ponad 6 tys. – wypełnionych przez pracownice – to prawie dwa razy więcej niż rok temu. Tak duże zainteresowanie naszym plebiscytem świadczy o tym, że aktywizacja zawodowa kobiet będących matkami staje się ważnym społecznym tematem w Polsce. Mamy nadzieję, że powoli, m.in. dzięki plebiscytowi „Mama w pracy”, sytuacja aktywnych zawodowo młodych mam zmieni się na lepsze” – mówi Izabela Schnell, z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Tegoroczna, IV edycja konkursu rozpoczęła się 18 października, a przedsiębiorstwa chętne do wzięcia udziału mogły się zgłaszać do 15 marca 2011 roku. Plebiscyt obejmuje trzy kategorie firm: małe (poniżej 50 pracowników), średnie (od 50 do 500 zatrudnionych) oraz duże (ponad 500 pracowników). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie internetowej ankiety przez co najmniej 10 pracownic, w drugim – przez minimum 30 zatrudnionych kobiet, a w trzecim – przez 100. Wyniki ankiet (wypełnianych przez kobiety anonimowo) zostaną zebrane w raport, który każda z uczestniczących firm otrzyma od Fundacji na zakończenie kampanii. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.

Honorowy patronat nad IV edycją kampanii został objęty przez:

  • Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych,
  • Business Centre Club,
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Patronatu medialnego udzielili:

  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS),
  • miesięcznik „Personel i Zarządzanie” (INFOR Ekspert),
  • „Radio PLUS – Miłego Dnia!”
  • serwis rekrutacyjny Pracuj.pl.

Laureatami III edycji „Mamy w pracy” w roku 2010 zostali: Ikea Group, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.