„AdReport: Trendy” – podsumowanie aktywności na polskim rynku reklamy display’owej w lutym 2011

„AdReport: Trendy” przedstawia podstawowe trendy w polskiej reklamie display – najczęściej wykorzystywane formy reklamowe, najaktywniejsze branże oraz dynamikę ich zmian, a także najaktywniejszych klientów. Publikacja tworzona jest na podstawie wyników AdReportu – badania reklamy display w polskim internecie, w którym codziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych.

W lutym br. na polskich stronach odnotowano ponad 2 800 kampanii display. Blisko 50% ruchu reklamowego wygenerowane zostało przez 20% najaktywniejszych klientów.

Najczęściej występującymi formami reklamowymi w lutym były billboardy – aż połowa kreacji zauważonych należała do tej grupy reklam.  Zaraz za nimi uplasowały się rectangle (30,79%) i skyscraper (10,48%)

Luty ponownie był okresem wzmożonej aktywności w branżach telekomunikacyjnej i wydawniczej, firmy z tych gałęzi zleciły najwięcej kampanii reklamowych. Z kolei  najbardziej intensywne były kampanie z branży finansowej.

„AdReport: Trendy” dostępny jest na stronie http://adreport.pl/trendy.html.

Dane zebrane przez system AdReport w tym miesiącu posłużyły także do przygotowania obszernego rozdziału dotyczącego najpopularniejszych reklamodawców internetowych w Raporcie adStandard 2011. Zawiera on między innymi szczegółowe analizy dla zainteresowanych statystykami polskiej reklamy display.

AdReport to badanie realizowane nieustannie od siedmiu lat, początkowo na wewnętrzne potrzeby grupy ARBOinteractive (wówczas jeszcze ARBOmedia). W badaniu codziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. Każda z nich opisana zostaje takimi parametrami, jak produkt, marka, forma reklamowa, miejsce emisji.

źródło/autor: NewMedia Labs

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu