Bieg Dookoła ZOO bije rekordy popularności

Zaledwie 30 minut trwały zapisy online do trzeciej edycji Biegu Dookoła ZOO. W tak krótkim czasie wypełnił się limit 1000 uczestników. To absolutny rekord popularności wśród tego typu eventów.

W 2010 roku tysiąc pakietów startowych sprzedało się w ciągu 4,5 godziny i również mówiono wówczas o rekordzie. Jak mówią organizatorzy biegu, w tym roku spodziewali się jeszcze szybszego tempa zapisów, ale ich zamknięcie w 30 minut przekroczyło ich oczekiwania: 

– Przyznam, że nasze typowania wahały się między godziną a trzema godzinami. Wypełnienie limitu 1000 zawodników w ciągu 30 minut, to coś absolutnie niewiarygodnego. Takie rzeczy nie dzieją się ani w Polsce, ani prawie nigdzie w Europie czy na świecie – przekonuje Dariusz Pawelec z agencji Sport Evolution, dyrektor imprezy.

Czemu Bieg Dookoła ZOO zawdzięcza swój sukces?

– Sądzę, że jest to splot kilku czynników. Po pierwsze jest to jedyny bieg w Polsce rozgrywany na terenie ogrodu zoologicznego i jeden z zaledwie kilku takich eventów na świecie – mówi Dariusz Pawelec. – Po drugie, impreza jest atrakcyjnym produktem z marketingowego punktu widzenia: jest unikalna, ma sympatyczny layout graficzny, wsparcie sponsorów i patronów medialnych oraz wypracowaną przez ostatnie 2 lata renomę wśród biegaczy. Dodatkowo, organizując zawody wspieramy Fundację Panda, która pomaga w rozwoju stołecznego zoo – kończy dyrektor biegu.

Pierwszy Bieg Dookoła ZOO odbył się w kwietniu 2009 roku. Wzięło w nim udział 500 zawodników (limit), a zapisy trwały wówczas 28 godzin. W zeszłym roku 1000 miejsc rozeszło się w ciągu 4,5 godziny.

Organizatorem imprezy jest agencja marketingu sportowego Sport Evolution. Wśród tegorocznych sponsorów znajdują się: Reebok, Isostar i CH Warszawa Wileńska. Patronami medialnymii wydarzenia są: Radio Wawa, magazyn Bieganie, Nowa Gazeta Praska, TVN Warszawa i portal Bieganie.pl.

źródło/autor: Sport Evolution

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu