Facebook NOW oferuje reklamę w grach na Facebooku

przez | 14/03/2011

Facebook NOW wprowadził do oferty reklamę banerową emitowaną w grach i aplikacjach dostępnych na Facebooku.

W ofercie dotyczącej reklamy w grach i aplikacjach znalazły się dwa formaty reklamowe – Large Rectangle o wymiarach 300×250 px oraz Leaderboard o wymiarach 728×90 px. Banery wyświetlane są podczas grania lub używania danej aplikacji. Standardowe kampanie banerowe będą rozliczane zarówno w modelu CPM (według liczby wyświetleń banera), jak i CPC (według liczby kliknięć). Kampanie wideo rozliczane będą według liczby odsłon lub odtworzeń spotu reklamowego (Cost Per View – koszt za odtworzenie).

Poszerzenie oferty stało się możliwe dzięki nawiązaniu współpracy Facebook NOW z agencją Mint Media – wyłącznym polskim partnerem RockYou Inc., jednego z czołowych na świecie dostawców gier i aplikacji sieciowych. Klienci Facebook NOW mogą kupować reklamy m.in. w najpopularniejszej grze produkcji RockYou, czyli Zoo World, polegającej na rozwijaniu własnego ogrodu zoologicznego. Zoo Word odnotowuje miesięcznie prawie 5,8 mln użytkowników (dane appdata.com). Facebook NOW umożliwia reklamę również w takich aplikacjach, jak Birthday Cards, Places of Flair, Farm Town i wielu innych.

„Ponad połowa użytkowników wchodzi na Facebooka tylko po to, żeby w coś zagrać, dlatego możliwość dotarcia do tych odbiorców właśnie poprzez aplikację okazuje się niezwykle cenna. Banery w aplikacjach sieciowych nie są oczywiście w stanie zastąpić działań społecznościowych, stanowią jednak doskonałe ich uzupełnienie i wpływają na wzrost rozpoznawalności brandu wśród użytkowników społeczności” – mówi Paweł Karaś, Head of Facebook Sales w Facebook NOW.

Facebook to największy serwis społecznościowy na świecie. W Polsce korzysta z niego 9,58 mln internautów, czyli ponad połowa polskich użytkowników sieci (Megapanel PBI/Gemius, 2010.12).