Konkurs „Mama w pracy” przedłużony

Do 15 marca został przedłużony termin nadsyłania zgłoszeń do IV edycji konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Już teraz chęć udziału w plebiscycie promującym aktywne zawodowo mamy potwierdziło ponad 100 pracodawców ze wszystkich sektorów gospodarki. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Konkurs „Mama w pracy” z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem pracodawców. W tym roku już ponad 100 firm i instytucji zdecydowało się poznać opinie i oczekiwania kobiet w kwestii warunków i atmosfery pracy. W związku z niesłabnącym zainteresowaniem akcją, jej organizatorzy postanowili przedłużyć termin nadsyłania zgłoszeń i jednocześnie wypełniania ankiet przez pracownice do 15 marca 2011 roku.

„Zdecydowaliśmy się na przedłużenie konkursu, gdyż liczymy na jak największą liczbę wypełnionych ankiet, tak aby diagnoza sytuacji aktywnych zawodowo matek na rynku pracy była pełna i rzetelna. Co ciekawe, to pracodawcom zaczyna coraz bardziej zależeć na wypełnieniu jak największej ich liczby w firmie. Dzięki temu otrzymają oni niezwykle miarodajną ocenę warunków zatrudnienia pracujących w nich kobiet. Do wszystkich uczestników zostanie wysłany profesjonalny raport stworzony na bazie anonimowych kwestionariuszy. To z kolei pozwoli im na wprowadzenie optymalnych rozwiązań oraz dostosowanie struktury i warunków zatrudnienia do potrzeb pracujących mam” – przekonuje Izabela Schnell z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Kolejna, IV edycja konkursu rozpoczęła się 18 października, a przedsiębiorstwa chętne do wzięcia udziału mogą zgłaszać swój udział do 15 marca 2011 roku. Plebiscyt obejmuje trzy kategorie firm: małe (poniżej 50 pracowników), średnie (od 50 do 500 zatrudnionych) oraz duże (ponad 500 pracowników). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie internetowej ankiety przez co najmniej 10 pracownic, w drugim – przez minimum 30 zatrudnionych kobiet, a w trzecim – przez 100. Wyniki ankiet (wypełnianych przez kobiety anonimowo) zostaną zebrane w raport, który każda z uczestniczących firm otrzyma od Fundacji na zakończenie kampanii. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.

Honorowy patronat nad IV edycją kampanii został objęty przez:

  • Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych,
  • Business Centre Club,
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
  • Patronatu medialnego udzielili:
  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS),
  • miesięcznik „Personel i Zarządzanie” (INFOR Ekspert),
  • „Radio PLUS – Miłego Dnia!”
  • serwis rekrutacyjny Pracuj.pl.

Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu można pobrać na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl).

Laureatami III edycji „Mamy w pracy” zostali: Ikea Group, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu