wnp.pl drugim najbardziej opiniotwórczym portalem o tematyce biznesowej

Należący do Grupy PTWP SA portal wnp.pl jest drugim najczęściej cytowanym portalem ekonomicznym w Polsce. Wnp.pl znalazł się również obok witryn onet.pl, tvn24.pl i wp.pl w pierwszej dziesiątce najbardziej opiniotwórczych serwisów internetowych w 2010 roku – wynika z rocznego podsumowania Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).

Spośród najczęściej przywoływanych stron internetowych w 2010 roku w kategorii portale biznesowe, witrynę wnp.pl wyprzedził jedynie serwis money.pl. Uwzględniając wszystkie biznesowe stacje telewizyjne i radiowe, a także prasę drukowaną i media elektroniczne, portal wnp.pl uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji rocznego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów.

Wnp.pl figuruje również w pierwszej dziesiątce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych 2010 roku. W gronie najczęściej powoływanych stron www znalazły się onet.pl, tvn24.pl i wp.pl, jeden portal sportowy – sportowefakty.pl, dwa serwisy ekonomiczne money.pl i wnp.pl – na dziewiątym miejscu, oraz na dziesiątym – rozrywkowy pudelek.pl.

Portal wnp.pl, którego wydawcą jest Grupa PTWP SA, działa od 2005 roku. Specjalizuje się w dostarczaniu wiadomości o najważniejszych gałęziach przemysłu oraz trendach i zmianach zachodzących w polskiej gospodarce.

– Ranking IMM jest odzwierciedleniem rzetelności naszych dziennikarzy, a także bogactwa tematycznego serwisu – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP SA, wydawcy portalu. – Rosnącą siłę wnp.pl pokazują również inne rankingi, na przykład najpopularniejszych witryn tematycznych w kategorii „Biznes – Finanse – Prawo” w badaniu Megapanel PBI/Gemius, gdzie w ostatnich miesiącach awansowaliśmy aż o blisko 10 pozycji – dodaje Wojciech Kuśpik.

Instytut Monitorowania Mediów opracowuje zestawienia najbardziej opiniotwórczych tytułów od 2003 roku. Analiza obejmuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu