W sklepach detalicznych po raz 14. wybrane zostały najbardziej dochodowe towary, uhonorowane godłem „Towar Roku”

„Towar Roku” to konkurs, którego laureatami są towary, które ze względu na swoją dochodowość uznane zostały przez samych detalistów za tzw. must be products, czyli towary, które każdy sklep powinien mieć w swojej ofercie. Celem konkursu jest wyłonienie listy najbardziej dochodowych z punktu widzenia detalistów towarów w kategorii FMCG.

Podobnie jak w roku poprzednim i teraz badanie to zrealizowane było metodą ankieterskiego wywiadu telefonicznego CATI według wystandaryzowanego kwestionariusza. Badanie w grudniu 2010 roku na zlecenie wydawcy „Detal Dzisiaj” przeprowadziła firma badawcza ARC Rynek i Opinia. Respondentami badania byli właściciele lub/oraz menedżerowie sklepów – osoby odpowiedzialne za zakup towaru do sklepu. Całkowita wielkość próby to 500 wywiadów.

Już wkrótce poznamy najbardziej dochodowe towary wśród następujących 32 kategorii: piwo, alkohole wysokoprocentowe, napoje niegazowane/soki/nektary, napoje gazowane, kawa, margaryna/masło/mix, olej/oliwa, woda, przyprawy, jogurty/desery mleczne, ketchupy/sosy, batony/ciastka/wafle, herbata, lody, mleko, cukierki/żelki/draże, zupy/fiksy/buliony, napoje energetyczne/izotoniczne, płatki śniadaniowe, majonezy, desery w proszku/ciasta w proszku, leki OTC, karty do telefonów komórkowych, środki do prania/płyny do płukania tkanin, podpaski/tampony, papierowe artykuły higieniczne, prezerwatywy, szampony i odżywki, pasty do zębów, domowe środki czystości, płyny do mycia naczyń, maszynki do golenia.

W numerze z lutego 2010, dwutygodnik „Detal Dzisiaj” opublikuje na swoich łamach listę laureatów 14. edycji konkursu „Towar Roku”. Producent, którego produkt/marka wybrany został „Towarem Roku”, uzyskuje prawo wykorzystania znaku graficznego konkursu w działaniach marketingowych i reklamowych.

Informacje o ubiegłorocznych edycjach znajdują się pod adresem www.towarroku.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu