SaltPepper Brand Design autorem nowego logotypu PZPN

Agencja SaltPepper Brand Design wygrała konkurs na zmianę identyfikacji wizualnej Polskiego Związku Piłki Nożnej. Do zamkniętego konkursu PZPN zaprosił w październiku 2010 czołowe agencje brandingowe w Polsce.  Spośród 3 finałowych propozycji na styczniowym posiedzeniu Zarządu PZPN został wybrany projekt autorstwa SaltPepper BD.

Choć znak graficzny został już wybrany, jego prezentacja odbędzie się za kilka miesięcy. Zmiana nie będzie dotyczyła tylko głównego logotypu PZPN, konieczne jest zaprojektowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej dla poszczególnych rozgrywek, reprezentacji i innych sub-brandów PZPN. Proces wdrażania planowany jest na lata 2011-2012.

Nowy znak będzie połączeniem nowoczesności  z tradycją. Jednym z głównych celów projektantów było zachowanie narodowego charakteru znaku poprzez wykorzystanie symbolu orła. 

Przyjęcie nowego logotypu oznacza uporządkowanie systemu znaków stosowanych przez Związek. W konsekwencji nowa identyfikacja wizualna, będzie bardziej atrakcyjna dla kibiców, sponsorów i stacji telewizyjnych.

Nowy logotyp PZPN jest jednym z elementów budowania wizerunku instytucji nowoczesnej, otwartej i profesjonalnej. Polski Związek Piłki Nożnej rozpoczął równocześnie zmiany jakościowe. We współpracy z FIFA wdraża system zarządzania jakością oraz program „Stewarding – Najwyższa Jakość Imprez”.

PZPN jest pierwszym związkiem sportowym w Polsce, który w sposób kompleksowy, dopasowany do standardów stosowanych przez czołowe federacje zagraniczne, przygotowuje się do profesjonalnego zarządzania swoimi produktami. 

źródło/autor: PZPN

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu