Rośnie znaczenie zakupów grupowych

Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że zakupy grupowe zyskują w Polsce coraz więcej zwolenników. W listopadzie 2010 roku witryny oferujące specjalne deale odwiedziło już 3,2 mln osób. Zdecydowanym liderem pozostaje Groupon.

Zakupy grupowe szybko zyskują na popularności wśród polskich internautów. Po pół roku od powstania CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) i Gruper.pl łączny zasięg wszystkich serwisów zakupów grupowych sięga już 18%, a łączna liczba ich użytkowników 3,2 mln. Groupon i Gruper to także zdecydowani liderzy – z ich witryn korzysta odpowiednio 2,6 mln i 785 tys. internautów. Tam też odwiedzający najchętniej kupują zniżkowe bony.

Oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje deale w ponad 50, a Groupon.pl w ponad 20 miastach. Okazuje się jednak, że 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to faktu, że większość serwisów stara się także oferować deale tzw. „Cała Polska”, które najczęściej są ofertą sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytem w hotelu w atrakcyjnej miejscowości (np. nad morzem lub w górach).

Zdaniem respondentów, najważniejszym czynnikiem decydującym o atrakcyjności dealu jest kwota lub procent udzielonej zniżki. Ważne także, aby kupowana usługa była w dogodnej lokalizacji, by nie tracić czasu na dojazd. Typ oferowanego dealu (np. restauracja czy spa) ma mniejsze znaczenie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu