Anioły biznesu wybrały Nantes

Firma Nantes jako jedna z pierwszych została zauważona przez Gildie Aniołów Biznesu i zaprezentowała swój innowacyjny pomysł na biznes w e-Akademii. To nie pierwsze osiągnięcie Nantesu. Firma może pochwalić się już znaczącymi sukcesami nie tylko w kraju, ale także na arenie międzynarodowej.

Gildia Aniołów Biznesu od stycznia 2011 roku uruchomiła cykl programów – e-Akademię, w których prezentuje  innowacyjne przedsiębiorstwa wprowadzające nowe rozwiązania w swojej branży. Szczególnie promowane są innowacje technologiczne, marketingowe, czy organizacyjne. Twórcy programu stawiają na te firmy, w które warto zainwestować. Nantes wyróżniono za odkrycia w dziedzinie nanotechnologii i wykorzystanie unikatowych właściwości wody – nanowody do produkcji wysokiej jakości kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy i ciała.

Link do materiału e-Akademii:  http://www.youtube.com/watch?v=-tCK9DNnfgU

Nantes pojawił się na rynku niespełna dwa lata temu, a już może pochwalić się niemałymi sukcesami.  Produkty tej marki doceniane są za wysoką jakość i cieszą się powodzeniem nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych. Kosmetyki Nantes z serii Aqua+ zostały nagrodzone Złotym Medalem na Światowych Targach Innowacyjności, Badań Naukowych i Nowych Technik „Brussels INNOVA 2009”. Natomiast  w ubiegłym roku przyznano im Srebrny Medal na Międzynarodowych Targach Wynalazczości w Paryżu.  NANOwoda i NANOkosmetyki zostały też docenione przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. dr hab. Barbarę Kudrycką, za które firma otrzymała dyplom podczas XVII edycji Giełdy Wynalazczości w Warszawie.

Zarządzający przedsiębiorstwem nie kryją zadowolenia z nagród, jednak szczególnie ważna jest dla nich satysfakcja klientek. To one są w stanie ocenić czy kremy będące produktem wielomiesięcznej pracy technologów, sprawdzają się w praktyce. – Kosmetyki rozprowadzamy w wielu salonach kosmetycznych, które korzystają z nich na co dzień. Zarówno panie kosmetyczki jak i klientki są zadowolone z efektów. Natomiast z myślą o kobietach, które chciałyby stosować skuteczne zabiegi w domu do codziennej pielęgnacji proponujemy serię kosmetyków dostępną w naszym sklepie internetowym. W ofercie przygotowaliśmy 5 różnych linii z myślą o indywidualnych potrzebach naszych klientek – mówi Zdzisław Oszczęda, prezes firmy Nantes z Bolesławca. Wśród pań, które nabyły kosmetyki drogą internetową również nie brakuje pozytywnych opinii. Internautki chętnie dzielą się nimi, zamieszczając recenzje produktów na portalach społecznościowych. Przykłady można zobaczyć tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=wz-MX9gOpc8, http://www.youtube.com/watch?v=SeTHof8dkGs&feature=rec-LGOUT-real_rev-rn-1r-1-HM, http://torebka.kafeteria.pl/index.php?mode=view&id=19273, http://torebka.kafeteria.pl/index.php?mode=view&id=19274.

Praca w firmie Nantes opiera się na ciągłych badaniach i poszukiwaniu kolejnych zastosowań odkrytej przez nią Nanowody. -Nasza woda może służyć np. do produkcji ultrastabilnych betonów czy do zwiększenia zawartości bakterii w jogurtach. Olbrzymie możliwości widzimy również przy zastosowaniu jej w procesach chemicznych, medycynie i farmacji przy produkcji leków – przekonuje prof. Wiesław Stręk, z Instytutu Niskich Temperatur we Wrocławiu. To inwestycja w wiedzę i nieustanny rozwój. Nantes niemal od początków działalności współpracował z Polską Akademią Nauk, a także innymi ośrodkami naukowo-badawczymi. Jego partnerami są na przykład Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu.

W laboratorium Nantes, dzięki zastosowaniu nanotechnologii, udało się rozbić cząsteczkę wody H2O na mikroskopijne struktury. Taka woda, której cząsteczki mają zaledwie 1 nanometr średnicy, ma niespotykane właściwości. Przede wszystkim nie wrze w temperaturze plus 100°C, choć błyskawicznie wyparowuje w temperaturze plus 160°C. Nie zamarza w temperaturze nawet minus 60°C. Olej wlany do niej zaczyna się rozpuszczać. -Nanowoda jest o wiele lepszym rozpuszczalnikiem niż zwykła woda – mówi prof. Wiesław Stręk.  Taka woda wygląda i smakuje tak samo jak zwykła, a picie jej jest wskazane – dodaje prof. Stręk. Dodatkowo dzięki swoim małym rozmiarom jest wyjątkowo dobrym i skutecznym nośnikiem substancji odżywczych w głąb skóry.

Takie innowacje nie tylko w technologii, ale też w innych branżach są powodem, dla którego polskie przedsiębiorstwa mogą pewnie wkroczyć na zachodnie rynki.  Wyróżniane na europejskich konkursach produkty prezentują solidną jakość i wysokie standardy, mogą więc śmiało konkurować z podobnymi, produkowanymi przez zagraniczne firmy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu