Maciej Stanusch wśród kreatywnych w biznesie

przez | 26/01/2011

Maciej Stanusch, prezes firmy Stanusch Technologies, zajmuje piąte miejsce w prestiżowym gronie 50 najbardziej kreatywnych postaci w polskim biznesie. Ranking przygotował branżowy magazyn marketingu i sprzedaży Brief .

Autorzy klasyfikacji przedstawili twórców najciekawszych pomysłów biznesowych w Polsce. W zestawieniu znaleźli się założyciele znanych polskich firm jak: Marek Piechocki (LPP – właściciel marki Reserved), Wojciech Kruk (W. Kruk), Ryszard Florek (Fakro), Solange i Krzysztof Olszewscy (Solaris), Jerzy Mazgaj (Alma, Krakowski Kredens) Irena Eris (dr Irena Eris), Krystyna Janda (Teatr Polonia), Marek Konrad (Winarium), Jerzy Owsiak (WOŚP), Roman Gutek (Gutek Film).

Maciej Stanusch został wyróżniony przez Brief za wykorzystanie metod i technik sztucznej inteligencji w marketingu oraz obsłudze klienta. W 2007 roku stworzył Stanusch Technologies, która koncentruje się na pracach badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji. Głównym produktem firmy jest Wirtualny Doradca (chatbot), czyli animowana postać umieszczana na witrynach internetowych, z którą można prowadzić rozmowę przy użyciu języka naturalnego. Spółka notowana od grudnia 2010 r. na parkiecie NewConnect, jest liderem polskiego rynku pod względem liczby zainstalowanych wirtualnych doradców oraz zajmuje trzecie miejsce na świecie. Z usług Stanuch Technologies korzystają firmy m.in. z sektora handlu internetowego, bankowego, ubezpieczeniowego, energetyki, budownictwa. Przykładem mogą być: Barlinek, Zelmer, Amica, Empik, Energa, Gaspol, Getin Bank, Invest Bank, ING Bank, Telekomunikacja Polska.

Według magazynu Brief siłami napędowymi gospodarki opartej na wiedzy są innowacyjność, przedsiębiorczość i kreatywność. Redaktorzy, tego jak sami twierdzą subiektywnego rankingu, pokazali, że polscy przedsiębiorcy potrafią przekuć swoje wizjonerskie pomysły biznesowe na wymierny rynkowy sukces. W zestawieniu doceniono osoby, które dzięki swojej kreatywności i niekonwencjonalnemu podejściu do biznesu w widoczny sposób wpływają na rozwój polskiej gospodarki.