A-JET czyli cięcie wodą pod kątem

przez | 25/01/2011

Cięcie pod kątem, szczególnie dużym, dostarcza waterjetom sporych problemów. Zwłaszcza, że wówczas pojawia się w wycinanych elementach materiału efekt stożka, który jest trudny do wyeliminowania. Dlatego amerykańska korporacja OMAX wyposażyła swoje waterjety w głowicę wieloosiową A-JET. 

Efekt stożka, powstający przy cięciu materiałów pod kątem, to spory problem dla użytkowników waterjetów. Aby wyeliminować stożek, amerykańska korporacja OMAX stworzyła głowicę A-JET. Głowica ta pozwala na cięcie wodą pod kątem od 0 do 60 stopni i zapobiega powstawaniu stożka przy obrabianiu różnych materiałów pod kątem. Co ważne, waterjet wyposażony w A-JET pozwala również na szybsze wykonywanie cięcia materiałów.

– Głowica A-Jet jest urządzeniem o napędzie wieloosiowym, kontrolowanym w pełni za pomocą oprogramowania sterującego waterjetem. Umożliwia elastyczne cięcie różnych materiałów nawet do 60º. A-Jet  wycina otwory stożkowe oraz elementy przypominające kształtem układankę z ukośnymi krawędziami – mówi Tomasz Łapiński, specjalista ds. sprzedaży firmy MAXIEM WATERJETS w Elblągu.

Na jakiej zasadzie działa głowica A-JET ? Urządzenie to umożliwia dodatkowe ruchy głowicy maszyny do cięcia wodą, pozwalając operatorowi waterjeta na wytwarzanie i kształtowanie brzegów materiału, przygotowanych do spawania. Dynamiczna głowica A-Jet daje możliwość dokładności pozycjonowania ±0.09º (±6 minut łukowych). To najdokładniejsze pozycjonowanie wśród urządzeń do cięcia wodą.

Głowica A-JET pozwala na cięcie różnych materiałów pod kątem od 0º do 60º. Wyposażona jest w dyszę MAXJET®5i. A-JET zaprojektowany jest tak, aby wykorzystać tą głowicę przy maksymalnym przepływie wody/mocy z użyciem przewodów o dużej średnicy przy minimalnej stracie ciśnienia.

– Co ważne, głowica A-JET zaprojektowana jest w sposób stałopozycyjny, który wyklucza konieczność ruchu osi XYZ podczas odchyłu głowicy – wyjaśnia Tomasz Łapiński.

Głowicę wieloosiową A-JET można zamontować w każdej maszynie do cięcia wodą firm OMAX i MAXIEM. Sterowanie głowicą odbywa się za pomocą oprogramowania zainstalowanego w waterjetach amerykańskiej korporacji.

źródło/autor: MAXIEM WATERJETS