Sygnity wdroży portal informacyjny dla klientów ZUS

przez | 21/01/2011

Sygnity podpisało umowę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych na realizację projektu związanego z budową i wdrożeniem nowego portalu informacyjnego. Umożliwi on udostępnianie drogą elektroniczną usług świadczonych klientom przez ZUS. Nowy Portal Informacyjny jest częścią projektu Platformy Usług Elektronicznych. Wartość umowy wynosi 18,1 mln złotych brutto. Nowy portal ma wystartować na przełomie 2011 i 2012 roku.

Nowy Portal Informacyjny jest jednym z głównych elementów wchodzących w skład Platformy Usług Elektronicznych (PUE), która pozwoli wszystkim klientom w prosty sposób korzystać z usług świadczonych przez ZUS za pośrednictwem Internetu. Dzięki portalowi każdy użytkownik będzie mógł złożyć wnioski i dokumenty drogą elektroniczną bez konieczności wizyty w oddziale ZUS np. zaświadczenie o ubezpieczeniu, wniosek o świadczenie rehabilitacyjne, zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, oświadczenie o osiąganiu przychodu, wniosek o wypłatę zasiłku, zgłoszenie zapytania płatnika czy zgłoszenie zmiany danych osoby ubezpieczonej oraz wiele innych. Klient za pośrednictwem systemu będzie mógł także zadawać pytania i mieć łatwy dostęp do danych zapisanych na jego indywidualnym koncie. Osoba ubezpieczona będzie mogła także w prosty sposób sprawdzić wysokość kwoty zgromadzonych składek i na tej podstawie wyliczyć, ile faktycznie wyniesie jej przyszła emerytura. Portal zaoferuje klientom ZUS wiele udogodnień i technologicznych nowinek, takich jak na przykład wirtualny doradca, który odpowie na pytania użytkownika i będzie jego przewodnikiem po witrynie.

Realizacja portalu informacyjnego w ramach PUE pozwoli Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych usprawnić i podnieść jakość obsługi oraz ograniczyć ilość wizyt klientów w placówkach ZUS.

„Nasze rozwiązanie zaproponowane ZUS powstało w oparciu o najlepsze sprawdzone standardy, wieloletnie partnerstwa i nasze kompetencje zdobyte przy realizacji podobnych projektów. Realizowany przez nas projekt jest połączeniem zaawansowanych technicznie rozwiązań typu „open source” oraz wysoko wyspecjalizowanych elementów komercyjnych. Jestem przekonany, że wdrożenie portalu wprowadzi nową jakość standardów komunikacji między ZUS i jego klientami. Wiele spraw będziemy mogli załatwić szybciej i sprawniej. To dla nas jeden z priorytetowych projektów prowadzonych w tym roku.”.- mówi Norbert Biedrzycki, prezes Sygnity S.A.

W ramach projektu Sygnity wdroży m.in. część portalową, formularze elektroniczne, wirtualnego doradcę oraz tzw. szynę usług elektronicznych – rozwiązanie klasy ESB (Enterprise Service Bus), tworzące podstawy pod komunikację elektroniczną w ZUS. W ramach wdrożenia Sygnity zapewni także funkcjonalność e-płatnika, umożliwiającą wypełnianie i przesyłanie dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS w prosty sposób.

Ze względu na rozmiar przedsięwzięcia i stosunkowo krótki czas jego realizacji, projekt będzie wymagał zaangażowania dużej liczby specjalistów Sygnity w krótkim czasie. W zespole projektowym znajdą się osoby doskonale znające tematykę szeroko rozumianej pomocy społecznej. Najważniejszy etap projektu, czyli wykonanie portalu, zostanie zrealizowane do końca 2011 roku. W kolejnym etapie Sygnity zapewni roczny okres nadzoru autorskiego oraz dwa lata opieki serwisowej.

źródło/autor: Sygnity