Vladan Crha nowym dyrektorem marketingu i komunikacji Fortuny

przez | 10/01/2011

Fortuna Entertainment Group – wiodący w Europie Środkowej i Wschodniej operator zakładów wzajemnych, działający w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech – wzmacnia dział marketingu i komunikacji. W styczniu 2011 roku stanowisko dyrektora marketingu i komunikacji Grupy objął Vladan Crha. Wcześniej pełnił on funkcję dyrektora ds. komunikacji i relacji inwestorskich, przyczyniając się do zakończonego sukcesem debiutu spółki na giełdach papierów wartościowych w Warszawie i Pradze. Ponadto, nowym PR managerem i rzecznikiem prasowym Fortuny został Petr Šrain, a za relacje inwestorskie odpowiedzialna jest Klara Klimova.

Vladan Crha koordynuje działania marketingowe i komunikacyjne na wszystkich rynkach, na których działa obecnie Fortuna Entertainment Group. Wcześniej – od marca do grudnia 2010 roku – czyli w czasie przygotowań spółki do wprowadzenia jej akcji na giełdy w Warszawie i Pradze – był dyrektorem ds. komunikacji i relacji inwestorskich Grupy.

W latach 1999-2005 roku Vladan Crha pełnił funkcję rzecznika oraz PR managera w Czech Telecom / O2 Telefonica, gdzie był odpowiedzialny za komunikację w trakcie prywatyzacji spółki oraz sprzedaży udziałów państwa w Telefonice. Następnie objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji w firmie Oskar (trzeci co do wielkości operator telefonii komórkowej w Czechach), gdzie realizował rebranding marki Oskar na Vodafone. Od 2007 roku do lutego 2010 był dyrektorem ds. komunikacji i relacji inwestorskich w AAA Auto Group, odpowiadając za wejście AAA AUTO na giełdy papierów wartościowych w Pradze i Budapeszcie jesienią 2007 roku. Vladan Crha ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Pradze na kierunku międzynarodowego biznesu i polityki.

W październiku 2010 Fortuna Entertainment Group z sukcesem akcji zadebiutowała na giełdach papierów wartościowych w Warszawie i Pradze. Oferta publiczna Fortuny była pierwszym i jest do tej pory jedynym IPO operatora zakładów bukmacherskich na giełdach w Europie Środkowej i Wschodniej. Popyt na akcje spółki przekroczył początkowe oczekiwania, a Cena Oferty została ustalona na poziomie 4,3 euro za akcję – tuż pod górną granicą widełek cenowych. Łączna wartość Oferty wyniosła 78,26 mln euro. Środki netto pozyskane z subskrypcji Nowych Akcji spółka wykorzystuje na uruchomienie loterii w Czechach. Fortuna oczekuje również korzystnych zmian w polskim prawie, pozwalających na oferowanie zakładów bukmacherskich w Internecie dla legalnie działających w Polsce operatorów.

W okresie od stycznia do września 2010 Fortuna Entertainment Group przyjęła zakłady na łączną sumę 276,1 mln euro (prawie 1,1 mld zł), co stanowi wzrost o 11,7% w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Suma wygranych brutto Grupy w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku wyniosła 66,5 mln euro (ponad 261 mln zł) i zwiększyła się o 12,4% w porównaniu z tym samym okresem 2009. EBITDA wzrosła o 19,0% – do 17,2 mln euro (ok. 67,6 mln zł). Zysk netto z działalności kontynuowanej po trzech kwartałach narastająco wyniósł 11,9 mln euro (prawie 46,8 mln zł) – o 21% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Podane kwoty są wstępne i nieaudytowane.