Kampania Aviva „Mind the Gap” wygrywa nagrodę European Excellence Awards

przez | 05/01/2011

Kampania „Mind the Gap” realizowana przez Aviva we współpracy z firmą doradczą Grayling świadczącą usługi z zakresu Public Relations, Public Affairs oraz relacji inwestorskich została nagrodzona w kategorii Najlepsza Kampania Finansowa konkursu European Excellence Awards 2010, który odbył się w grudniu w Pradze. Dorocznie przyznawane nagrody wyróżniają najlepsze kampanie komunikacyjne w Europie.

Pionierska kampania Aviva została zaplanowana w sposób, który pozwolił spozycjonować firmę jako przemawiającą głosem społeczeństwa w europejskiej debacie dotyczącej emerytur. Celem działań komunikacyjnych było pokazanie ile dodatkowych oszczędności potrzebują co roku Europejczycy, aby liczyć na godną emeryturę, a tym samym zachęcenie ich do jak najwcześniejszego rozpoczęcia regularnego oszczędzania. Aviva przejęła rolę inicjatora i lidera debaty publicznej dotyczącej polityki reformowania systemów emerytalnych w Unii Europejskiej, Rosji i Turcji. Zintegrowana kampania PR i PA została przeprowadzona przy wsparciu specjalistów ds. komunikacji pracujących w 11 biurach regionalnych firmy Grayling – w Polsce, Rosji, Turcji, Czechach, Hiszpanii, Francji, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech i na Węgrzech.

– Jestem bardzo dumny, że nasza kampania „Mind the Gap” została doceniona w prestiżowym konkursie European Excellence Awards. Poziom zaangażowania i wsparcia ze strony Grayling, współpracującej na co dzień z naszymi zespołami komunikacyjnymi na 11 europejskich rynkach, były dla tego sukcesu kluczowe – skomentował Jon Bunn, Dyrektor Corporate Affairs & Communications Aviva Europe. Kampania pokazała wiedzę i zaangażowanie Aviva w tak aktualny i dotyczący ogromnej grupy ludzi temat luki emerytalnej oraz troskę o klientów.

– Bycie wyróżnionym prestiżową branżową nagrodą jest swoistą wisienką na torcie po przeprowadzeniu tak wyjątkowego projektu. Kampania dla Aviva była kompleksowa, wymagała integracji działań PR i PA, a następnie skutecznego ich dostarczenia na rynki tak różnorodne jak Polska, Rosja, Francja czy Hiszpania – zauważył Michael Murphy, Prezes Grayling. Sukces naszych działań potwierdza wyjątkową umiejętność firmy do skutecznego dostosowywania ogólnoeuropejskich strategii komunikacyjnych do lokalnych rynków –

6-miesięczna kampania komunikacyjna Aviva zaowocowała:

  • Ponad 750 artykułami zawierającymi kluczowe przekazy, z których więcej niż 180 ukazało się w prasie drukowanej, a ponad 85 w ogólnokrajowych radiach i telewizjach. Jednym z głównych celów kampanii było pozycjonowanie regionalnych prezesów Aviva – ponad 58 proc. publikacji zawierało cytaty lokalnych szefów firmy;
  • Publikacją ponad 45 wywiadów;
  • Równomiernym pojawianiem się publikacji na temat kampanii w całej Europie: 57 proc. publikacji ukazało się w mediach Europy Zachodniej, a 43 proc. w Europie Wschodniej.

źródło/autor: Grayling