Canon patronem World Press Photo 2011

przez | 03/01/2011

Canon jest oficjalnym patronem kolejnej edycji konkursu World Press Photo – najważniejszego konkursu profesjonalnej fotografii prasowej na świecie. Od blisko 20 lat współpraca obu podmiotów przyczynia się do promowania wybitnych osiągnięć w dziedzinie fotoreportażu.

World Press Photo to niezależna organizacja non-profit, powstała w roku 1955. Organizowany przez nią konkurs jest uznawany za jedno z najważniejszych wydarzeń w świecie fotoreportażu i co roku przyciąga tysiące fotografów z całego świata. W lutym przyszłego roku już po raz 54 zostaną nagrodzone najpiękniejsze zdjęcia w kilkunastu kategoriach, takich jak: zdjęcie roku, wydarzenia, ludzie w wydarzeniach, sport, życie codzienne, portrety, sztuka, przyroda. Nagrodzone prace obejmą zarówno zdjęcia pojedyncze, jak i reportaże.

Aplikacje rejestracyjne dla fotografów są przyjmowane poprzez stronę internetową http://submit.worldpressphoto.nl/ do dnia 7 stycznia 2011 roku, prace należy nadsyłać do 13 stycznia 2011 roku.

Jury, składające się z 19 członków – fotoedytorów, fotografów i przedstawicieli agencji prasowych z całego świata będzie obradować od 29 stycznia do 10 lutego 2011 roku celem wyłonienia zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Laureatów konkursu World Press Photo 2011 poznamy 11 lutego.

Obecnie wystawa World Press Photo przemierza najodleglejsze zakątki świata, mając na celu zapoznanie miłośników fotografii z wybitnymi pracami niezwykłych fotografów. Co roku zwycięskie fotografie goszczą w 100 miastach w 45 krajach.

„Każde zdjęcie ma swoją historię – smutną, wesołą, tragiczną – i ukazuje naszą planetę taką jaka ona jest – pełną kontrastów, barw i emocji. Jesteśmy dumni z faktu sponsorowania World Press Photo i promowania fotografii reportażowej na najwyższym poziomie” – powiedziała Joanna Stankiewicz, PR & Marketing Communication Professional, Consumer Imaging Group, Canon Polska.