Giełdowa spółka MIT S.A., zajmująca się m.in. mobilnymi usługami dodanymi, marketingiem mobilnym konsekwentnie rozwija niedawno utworzone Centrum Outsourcingu Usług

Notowana na warszawskiej giełdzie MIT S.A. organizuje nowe przedsięwzięcie komercyjne Centrum Outsourcingu Usług. W oparciu o należącą do Grupy MIT spółkę Scientific Services Sp. z o.o. specjalizującą się w przetwarzaniu i digitalizacji danych, archiwizacji oraz obsłudze programów marketingu bezpośredniego, a także hostingiem baz danych, rozwijany jest nowy komercyjny projekt rynkowy, zlokalizowany w Warszawie.

Wsparcia Scientific Services udzielają: katowicka spółka Expro Sp. z o.o. (z grupy Hyperion S.A.) oraz firma telekomunikacyjna MNI Telecom S.A., kontrolowane przez notowany na warszawskiej giełdzie fundusz MNI S.A., strategicznego inwestora w MIT S.A. – Zdecydowaliśmy się na zgromadzenie w ramach jednej struktury wszystkich posiadanych kompetencji związanych z usługami Call Center, digitalizacją oraz zarządzaniem Bazami Danych oraz usługami hostingowymi. Spółka Scientific Services z powodzeniem zrealizuje wszystkie wewnętrzne zlecenia na przedmiotowe usługi pochodzące od Spółek z Grupy MNI, MIT i HYPERION jednocześnie wychodząc z konkurencyjną komercyjną ofertą na szeroki rynek. – mówi Leszek Kułak, prezes MIT S.A. oraz członek zarządu MNI S.A. odpowiedzialny w funduszu za sektor usług dodanych.

Dobre perspektywy rozwoju

Outsourcing, zdaniem specjalistów czeka w kolejnych dziesięciu latach dynamiczny rozwój. Obecnie wartość rynku tego rodzaju usług w Europie Centralnej i Wschodniej szacowana jest na 2 mld euro, przy czym w Polsce na ok. 1,2 mld zł. Zdaniem autorów raportu “European IT Outsourcing (ITO) Intelligence Report 2010: Central and Eastern Europe” kołem zamachowym outsourcingu będą nie tyle niskie koszty pracy przy jednoczesnych wysokich kwalifikacjach pracowników, co potencjał rozwoju takich usług w naszym regionie, np. obecnie ponad 50 % firm w Polsce nie ma strony www. – Obecnie outsourcing stanowi ok. 7 % wydatków firm na IT. Ten udział systematycznie rośnie i w kolejnych latach nadal będzie się zwiększał. Jestem przekonamy, że coraz więcej polskich małych i średnich firm będzie zlecać outsourcing oprogramowania i tworzenia stron www. – uzasadnia Leszek Kułak, prezes MIT S.A.

Opierając się m.in. na tych prognozach zarząd MIT S.A. zakłada, że w najbliższych dwóch przychody ze sprzedaży z tytułu świadczenia usług outsourcingu będą rosły bardzo dynamicznie – w tempie o ok. 60 % rocznie, by osiągnąć na koniec 2012 r. poziom ponad 30 mln zł.

W dobre perspektywy spółki zależnej MIT S.A. wierzy również Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Firma Scientific Services zawarła właśnie umowę na dofinansowanie ze środków funduszy Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Wartość projektu wynosi ponad 1 mln zł. Uzyskane pieniądze posłużą na zakup infrastruktury technicznej niezbędnej do archiwizacji i analizy danych, rozwoju help desku on line, świadczenia usług emailingu.

Katalog świadczonych usług

Mimo, że przy budowie Centrum Outsourcingu Usług współpracują trzy firmy: Scientific Services Sp. z o.o., Expro Sp. z o.o. oraz MNI Telecom S.A., to będzie ono działać jak samodzielny biznes, koncentrując się wyłącznie na potrzebach klientów. Kontrahenci mają zapewnioną pełną przejrzystość rozliczeń: każda usługa ma swoją cenę, a wynagrodzenie jest powiązane z poziomem świadczonych usług (reguluje to umowa). Mając świadomość, że klienci są bardziej wymagający w stosunku do zewnętrznych partnerów, Centrum Outsourcingu Usług przygotowało dla nich pełną paletę ok. 20 usług, obejmujących m.in.:

  • zarządzanie bazami danych;
  • usługi kolokacji i hostingu;
  • produkcję i wysyłkę materiałów reklamowych;
  • budowę i zarządzanie elektronicznymi archiwami;
  • usługi contact center: SMS, IVR, call center;
  • usługi płatności i mikropłatności;
  • outsourcing księgowości.

Klienci korzystając z usług COU mogą liczyć na zwiększenie swojej efektywności, dzięki m.in.: wykorzystaniu najlepszych praktyk, nowoczesnych technologii oraz standaryzacji procesów, co obniża koszty działalności, zwiększając ich potencjał. Firmy partnerzy COU mogą bowiem skupić się na rozwoju w dziedzinach, w których się specjalizują: finansach, motoryzacji, telekomunikacji.

Ugruntowane doświadczenie

Wraz z rozwojem branży outsourcingu – w mijającym roku wzrost przychodów szacowany jest na ok. 30 % – rosnąć będą również wymagania firm w stosunku do partnerów outsourcingowych. Pozycję i wartość takich podmiotów w oczach kontrahentów wyznaczać będzie jakość oferowanych usług, cena oraz posiadane doświadczenie, potwierdzone referencjami. Wszystkie firmy współpracujące przy tworzeniu Centrum Outsourcingu Usług mają odpowiednie kompetencje i doświadczenie na rynku. Scientific Services w zakresie wprowadzanie danych i ich archiwizacji elektronicznej współpracował m.in. z Real Sp. z o.o., zarządzającą siecią hipermarketów i supermarketów, producentem papierosów British American Tobacco, BP Polska, przedstawicielstwem koncernu paliwowego w Polsce, firmą kurierską Siódemka S.A. i grupą finansową AXA Polska S.A. MNI Telecom S.A. to jeden z największych alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.

Z kolei Expro Sp. z o.o. prowadzi sklepy internetowe dla kilkudziesięciu firm m.in.: niemieckiego koncernu Paul Hartman, specjalizującego się produktach medycznych i higienicznych czy Montebello Denim Polska, licencjonowany przedstawiciela włoskiego koncernu Gruppo Bonazzi, producenta tkanin.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu