Giełdowa spółka MIT S.A., zajmująca się m.in. mobilnymi usługami dodanymi, marketingiem mobilnym konsekwentnie rozwija niedawno utworzone Centrum Outsourcingu Usług

przez | 31/12/2010

Notowana na warszawskiej giełdzie MIT S.A. organizuje nowe przedsięwzięcie komercyjne Centrum Outsourcingu Usług. W oparciu o należącą do Grupy MIT spółkę Scientific Services Sp. z o.o. specjalizującą się w przetwarzaniu i digitalizacji danych, archiwizacji oraz obsłudze programów marketingu bezpośredniego, a także hostingiem baz danych, rozwijany jest nowy komercyjny projekt rynkowy, zlokalizowany w Warszawie.

Wsparcia Scientific Services udzielają: katowicka spółka Expro Sp. z o.o. (z grupy Hyperion S.A.) oraz firma telekomunikacyjna MNI Telecom S.A., kontrolowane przez notowany na warszawskiej giełdzie fundusz MNI S.A., strategicznego inwestora w MIT S.A. – Zdecydowaliśmy się na zgromadzenie w ramach jednej struktury wszystkich posiadanych kompetencji związanych z usługami Call Center, digitalizacją oraz zarządzaniem Bazami Danych oraz usługami hostingowymi. Spółka Scientific Services z powodzeniem zrealizuje wszystkie wewnętrzne zlecenia na przedmiotowe usługi pochodzące od Spółek z Grupy MNI, MIT i HYPERION jednocześnie wychodząc z konkurencyjną komercyjną ofertą na szeroki rynek. – mówi Leszek Kułak, prezes MIT S.A. oraz członek zarządu MNI S.A. odpowiedzialny w funduszu za sektor usług dodanych.

Dobre perspektywy rozwoju

Outsourcing, zdaniem specjalistów czeka w kolejnych dziesięciu latach dynamiczny rozwój. Obecnie wartość rynku tego rodzaju usług w Europie Centralnej i Wschodniej szacowana jest na 2 mld euro, przy czym w Polsce na ok. 1,2 mld zł. Zdaniem autorów raportu “European IT Outsourcing (ITO) Intelligence Report 2010: Central and Eastern Europe” kołem zamachowym outsourcingu będą nie tyle niskie koszty pracy przy jednoczesnych wysokich kwalifikacjach pracowników, co potencjał rozwoju takich usług w naszym regionie, np. obecnie ponad 50 % firm w Polsce nie ma strony www. – Obecnie outsourcing stanowi ok. 7 % wydatków firm na IT. Ten udział systematycznie rośnie i w kolejnych latach nadal będzie się zwiększał. Jestem przekonamy, że coraz więcej polskich małych i średnich firm będzie zlecać outsourcing oprogramowania i tworzenia stron www. – uzasadnia Leszek Kułak, prezes MIT S.A.

Opierając się m.in. na tych prognozach zarząd MIT S.A. zakłada, że w najbliższych dwóch przychody ze sprzedaży z tytułu świadczenia usług outsourcingu będą rosły bardzo dynamicznie – w tempie o ok. 60 % rocznie, by osiągnąć na koniec 2012 r. poziom ponad 30 mln zł.

W dobre perspektywy spółki zależnej MIT S.A. wierzy również Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Firma Scientific Services zawarła właśnie umowę na dofinansowanie ze środków funduszy Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Wartość projektu wynosi ponad 1 mln zł. Uzyskane pieniądze posłużą na zakup infrastruktury technicznej niezbędnej do archiwizacji i analizy danych, rozwoju help desku on line, świadczenia usług emailingu.

Katalog świadczonych usług

Mimo, że przy budowie Centrum Outsourcingu Usług współpracują trzy firmy: Scientific Services Sp. z o.o., Expro Sp. z o.o. oraz MNI Telecom S.A., to będzie ono działać jak samodzielny biznes, koncentrując się wyłącznie na potrzebach klientów. Kontrahenci mają zapewnioną pełną przejrzystość rozliczeń: każda usługa ma swoją cenę, a wynagrodzenie jest powiązane z poziomem świadczonych usług (reguluje to umowa). Mając świadomość, że klienci są bardziej wymagający w stosunku do zewnętrznych partnerów, Centrum Outsourcingu Usług przygotowało dla nich pełną paletę ok. 20 usług, obejmujących m.in.:

  • zarządzanie bazami danych;
  • usługi kolokacji i hostingu;
  • produkcję i wysyłkę materiałów reklamowych;
  • budowę i zarządzanie elektronicznymi archiwami;
  • usługi contact center: SMS, IVR, call center;
  • usługi płatności i mikropłatności;
  • outsourcing księgowości.

Klienci korzystając z usług COU mogą liczyć na zwiększenie swojej efektywności, dzięki m.in.: wykorzystaniu najlepszych praktyk, nowoczesnych technologii oraz standaryzacji procesów, co obniża koszty działalności, zwiększając ich potencjał. Firmy partnerzy COU mogą bowiem skupić się na rozwoju w dziedzinach, w których się specjalizują: finansach, motoryzacji, telekomunikacji.

Ugruntowane doświadczenie

Wraz z rozwojem branży outsourcingu – w mijającym roku wzrost przychodów szacowany jest na ok. 30 % – rosnąć będą również wymagania firm w stosunku do partnerów outsourcingowych. Pozycję i wartość takich podmiotów w oczach kontrahentów wyznaczać będzie jakość oferowanych usług, cena oraz posiadane doświadczenie, potwierdzone referencjami. Wszystkie firmy współpracujące przy tworzeniu Centrum Outsourcingu Usług mają odpowiednie kompetencje i doświadczenie na rynku. Scientific Services w zakresie wprowadzanie danych i ich archiwizacji elektronicznej współpracował m.in. z Real Sp. z o.o., zarządzającą siecią hipermarketów i supermarketów, producentem papierosów British American Tobacco, BP Polska, przedstawicielstwem koncernu paliwowego w Polsce, firmą kurierską Siódemka S.A. i grupą finansową AXA Polska S.A. MNI Telecom S.A. to jeden z największych alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.

Z kolei Expro Sp. z o.o. prowadzi sklepy internetowe dla kilkudziesięciu firm m.in.: niemieckiego koncernu Paul Hartman, specjalizującego się produktach medycznych i higienicznych czy Montebello Denim Polska, licencjonowany przedstawiciela włoskiego koncernu Gruppo Bonazzi, producenta tkanin.