Ponad 800 tysięcy złotych dla Funduszu Edukacyjnego Fundacji Świętego Mikołaja

W ramach 7. edycji kampanii Grunt to rodzina – promującej ideę rodzicielstwa zastępczego – Fundacja Świętego Mikołaja zebrała już ponad 800 tys. złotych. Duże zaangażowanie mediów, instytucji publicznych oraz prywatnych firm sprawia, że akcja Grunt to rodzina na stałe wpisała się w krajobraz polskich kampanii społecznych, a dzieci z rodzinnych domów dziecka zyskują coraz większe wsparcie finansowe na rozwój oraz realizację swoich marzeń.

Z inicjatywy Kancelarii Prezydenta RP, Programu 3 Polskiego Radia oraz Fundacji Świętego Mikołaja w dniu 20 grudnia 170 dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych wraz z opiekunami gościło u Prezydenta RP, p. Bronisława Komorowskiego. Młodzi podopieczni wysłuchali wraz z Parą Prezydencką świątecznego koncertu Edyty Górniak, Anny Marii Jopek oraz Kayah. Ponadto, wszyscy otrzymali świąteczne upominki, m.in. puzzle i znaczki z wizerunkiem Pałacu, zegarek od Trójki i słodycze Wedla.

W piątek, 17 grudnia, odbyła się ostatnia licytacja w radiowej „Trójce” w ramach akcji Idą Święta. Tym razem na antenie pojawiła się Pani Prezydentowa Anna Komorowska, która zaoferowała własnoręcznie upieczony piernik, a także zaproszenie do Belwederu na wspólne kolędowanie z Parą Prezydencką oraz wiersz Prezydenta Bronisława Komorowskiego. Podczas piątkowej aukcji udało się zebrać kolejne 220 tysięcy złotych, które – łącznie ze środkami pozyskanymi podczas wszystkich grudniowych licytacji – dały ogromną sumę ponad 800 tysięcy złotych! Wszystkie zebrane środki zasilą Fundusz Edukacyjny Fundacji Świętego Mikołaja i zostaną przeznaczone na pomoc dla dzieci z rodzinnych domów dziecka i zawodowych rodzin zastępczych.

Tegoroczną edycję kampanii Grunt to rodzina aktywnie wspierają również muzyczne osobistości, znane marki oraz prywatne przedsiębiorstwa:

  • W niedzielę 18 grudnia w klubie Bogart w Gomunicach miał miejsce koncert znanego artysty jazzowego Michała Urbaniaka. Impreza została połączona z licytacją, podczas której udało się zebrać 10 000 zł na Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka;
  • Popularny portal Groupon.pl – zobowiązał się zawiesić swoją komercyjną działalność w Wigilię, 24 grudnia. W zamian proponuje zapalenie wirtualnej „gwiazdki wigilijnej”, a cały dochód z rozgwieżdżonej akcji zasili konto Fundacji Świętego Mikołaja;
  • Hurtownia Galenica-Panax sp. z o. o. z Poznania zorganizowała aukcję charytatywną w Pałacu Górków w Poznaniu podczas której licytowano między innymi: filiżankę od Grażyny Torbickiej oraz film „Rewers” od Agaty Buzek wraz z życzeniami świątecznymi od aktorki. Wszystkie zebrane fundusze zostaną przekazane Fundacji w ramach Funduszu Edukacyjnego;
  • mBank poprowadził sprzedaż 1000 szt. kubków ze specjalnej edycji z okazji 10-lecia istnienia na portalu Allegro.pl. Wpłaty z aukcji zasiliły Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka;
  • Dodatkowo, operator Plus GSM zaproponował swoim klientom nową usługę – zamiast monotonnego sygnału telefonicznego abonenci firmy mogą posłuchać kultowej piosenki „Przyjaciele Karpia”, jednocześnie zasilając konto akcji.

„Tegoroczna edycja akcji przeszła nasze najśmielsze oczekiwania i myślę, że na naszych oczach staje się właśnie bożenarodzeniowy cud – zajęci swoją codziennością Polacy okazują się być ludźmi wielkiego serca i uruchamiają niekończący się ciąg dobroczynnych przedsięwzięć. W 2010 roku zebraliśmy już 800 tysięcy złotych na Fundusz Edukacyjny dla dzieci z rodzinnych domów dziecka. Jednak, co najistotniejsze, coraz więcej ludzi uświadamia sobie, jak znacząca jest idea rodzicielstwa zastępczego w Polsce. A to jest dla nas najważniejsze” – podkreśla Monika Madej z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem kampanii „Grunt to rodzina” jest promocja rodzicielstwa zastępczego i przełamywanie stereotypów oraz barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. W tym roku w ramach akcji wykorzystywane są wszystkie możliwe kanały komunikacji medialnej: prasa, radio oraz telewizja. Ponadto jest ona wspierana jest przez reklamę zewnętrzną: bilboardy oraz plakaty w komunikacji miejskiej w głównych miastach Polski. Wszystkie powierzchnie reklamowe udostępniane są bezpłatnie. Media koordynuje dom mediowy Initiative Media Warszawa. Partnerem tegorocznej edycji kampanii Grunt to rodzina jest Biuro Polityki Społecznej m.st. Warszawa oraz Program 3 Polskiego Radia, natomiast patronat honorowy objęła Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Fundusz Edukacyjny nadal można wesprzeć wysyłając SMS o treści „Pomoc” na nr 7545. Operatorzy telefonii komórkowej nie pobierają prowizji od wykonanej usługi. Przyjmowane są również darowizny na konto Funduszu Edukacyjnego: 40 1440 1387 0000 0000 1092 6572.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu