Nowoczesna nauka na 20 stronach i w kolorze – nowy NIMB już na rynku

Więcej Nauki, spora dawka Innowacji, oryginalnego Marketingu i akademickiego Biznesu. Nowy, drukowany i elektroniczny, NIMB (Nauka, Innowacje, Marketing, Biznes) powraca w grudniu 2010 roku. Powraca uzupełniony hasłem Odkryj Przestrzenie Nowej Nauki – bo chcemy wspólnie z czytelnikami odkrywać, jaka jest nowoczesna nauka, i jak można w niej znaleźć miejsce dla siebie – deklaruje wydawca, działające na UJ – Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU)

W najnowszym NIMBie: POPNauka – od Einsteina, przez doświadczenie z Mentosami, po programy Discovery; Tajemnice zbrodni. Seriale kryminalne – prawdziwa nauka czy fikcja; Jak Theo Jansen odtwarza procesy ewolucji na holenderskiej plaży i czym są kinetyczne potwory? Prof. Joanna Bereta, koordynatorka badan nagrodzonych tytułem Polski Produkt Przyszłości odpowiada na pytania zwykłe, niezwykłe i bardzo dziwaczne; Blog naukowca: jak i po co? – opisuje Natalia Hatalska – ekspert marketingu niestandardowego, której blog zdobył nagrodę „Blog Roku 2009”; Aberracje i asocjacje – felietony (około)naukowe. DO NIMBa pisze m.in. Edyta Zielinska – redaktor The Scientist … i wiele, wiele innych!

Krótko o historii NIMBa. „Rozpoczynając ponad 2 lata temu publikowanie tekstów pod szyldem NIMB mieliśmy nadzieję, że czasopismo to pokaże różnorodne relacje współczesnej nauki ze światem biznesu, marketingu, internetu, finansów itd. Zainteresowanie jakim wśród czytelników cieszył się ten biuletyn spowodował, że postanowiliśmy pójść krok dalej i od 2010 wydawać nowego NIMba w zmienionej szacie graficznej, w kolorze, na większej ilości stron” – informuje Piotr Żabicki, redaktor naczelny czasopisma.

To właśnie ten NIMB – dziewiąty z kolei – jest zarazem pierwszym w nowej edycji. Jest dziewiątym, bo kontynuuje tradycje poprzednich wydań. Jednakże staje się on zarazem nowym wydawnictwem, bowiem to NAUKA zajmie w nim czołowe miejsce. To jej rozwojowi będą podporządkowane teksty dotyczące promocji i popularyzacji wiedzy (na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę), innowacyjności, także naukowego biznesu. Te elementy (nie pomijając oczywiście samych badań i dydaktyki) tworzą zręby nowoczesnej nauki, a to wydawnictwo stanie się o centrum informacji o tejże nowej nauce i inspiracją dla rozwoju naukowych karier.

NIMB został opatrzony hasłem „Odkryj Przestrzenie Nowej Nauki” – bo właśnie pokazując różne związki nauki z wieloma, czasem wyglądającymi na dość odległe, dziedzinami życia (np. w najnowszym numerze teksty dotyczące koneksji nauki z kulturą popularną), chcemy aby nasi czytelnicy – naukowcy i studenci – odkrywali właśnie czym jest nowoczesna nauka i jak znaleźć w niej miejsce dla siebie – podkreśla wydawca.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu