BCC dla Ramirent: Zapasowe Centrum Przetwarzania Danych

Od 1 września br. Centrum Outsourcingowe BCC zapewnia dla firmy Ramirent usługę Zapasowego Centrum Przetwarzania Danych (ZCPD). BCC odpowiada także za utrzymanie replikacji danych oraz obsługę środowiska zapasowego.

Ramirent dysponuje własnym centrum przetwarzania danych, gdzie systemy pracują w architekturze wysokiej dostępności. W trosce o bezpieczeństwo danych i infrastruktury informatycznej, zgodnie z najlepszymi praktykami zarządzania IT, Ramirent zdecydował się podnieść poziom bezpieczeństwa krytycznych systemów przez skorzystanie z usług Centrum Outsourcingowego BCC.

Kamil Lisiecki, Menedżer IT w Ramirent w Polsce powiedział: „Przy tak rozproszonej lokalizacji naszych oddziałów i pracowników utrzymanie niezawodnej komunikacji z firmowymi systemami wymaga dodatkowych zabezpieczeń, by dotrzymać restrykcyjnych parametrów dostępności. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie zapasowego centrum przetwarzania danych w niezależnej, zewnętrznej lokalizacji. Ciągła replikacja danych biznesowych zapewnia nam wysoki poziom bezpieczeństwa”.

W ramach ZCPD BCC zapewnia firmie Ramirent usługę kolokacji infrastruktury zapasowej, wraz z hostingiem systemów wspomagających, potrzebnych do utrzymania środowiska. BCC odpowiada nie tylko za utrzymanie zapasowych zasobów danych, ale także stworzyło infrastrukturę konieczną do replikacji danych. Najważniejsze usługi, które zostały objęte replikacją do systemu zapasowego, to: zintegrowany system ERP, baza danych Microsoft SQL Server, Microsoft Terminal Services, rozproszony sieciowy system plików (Distributed File System) oraz system nazw domenowych (Domain Name System, DNS). Sposób replikacji umożliwia minimalizację czasu niedostępności systemów w przypadku niedostępności podstawowego centrum przetwarzania danych. Baza danych w BCC pozostaje w trybie gotowości, czekając na podjęcie pracy w wypadku awarii.

Zapasowe Centrum Przetwarzania Danych to jedna z usług Centrum Outsourcingowego BCC. BCC zapewnia kompleksową obsługę utrzymania środowiska IT: od hostingu i kolokacji we własnym data center, przez administrację systemami, po serwis aplikacyjny – wsparcie użytkowników SAP. Centrum obsługuje ponad 100 kontraktów SLA. Fundamentami jakości usług Centrum Outsourcingowego BCC, prócz doświadczenia zespołu i infrastruktury technicznej, są standardy pracy, wynikające m.in. z Systemu Zarządzania Usługami IT zgodnego z normą ISO 20000 i ITIL oraz z Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, zgodnego z normą ISO 27001.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu